tisdag 10 maj 2011

Sol och Göteborg!!

Jag har haft en underbar och härlig dag idag. En sån där dag då allt liksom klickar och det bara känns så där himla bra och rofyllt i kroppen. Axel och jag åkte till Göteborg och njöt i solen. Strosade, spanade, åt god lunch, drack gott kaffe och hade det härligt. Ja han fick ju hålla till godo med burkkäk men fick dricka vatten ur glas(!) medans jag frossade i det andra. Perfekt torsk med underbar sås, sockerärtor och så tillät jag mig en liten färspotatis till. Fisk är så gott! En hyfsat rättvis fördelning mamma/son :) Vi kom inte hem förrän vid kvällning och då var det vaktombyte hemma. J åkte iväg och jag började direkt med pannkaksstekning, kvällsmat till barnen, dusch och sedan pyamas på dito barn. Därefter välling och saga för småfolket. Fullt ös och simsaladim var jag back in business igen. Från lugnt Göteborgsstros och njutning av lugn och ro, till trebarnsmorsa med full koll och ansvar.
Innan Maja ville sova bad hon om hjälp att städa rummet. En sån fråga kan bara inte nonchas när den väl kommer, så det gjorde jag ju såklart. Slängde in en tvätt, röjde i köket och gav vovven mat också. När de små sov var jag vrålhungrig. Pannkakor är absolut no-no för mig! Vågar inte ens tänka på kolhydratsbomben! I stället skar jag upp en zuccini och stekte rätt så hårt i lite olja och med mycket peppar på blir det supergott! Dessutom nyttigt. Ok, väldigt mycket vätska men lite i magen blir det! Och det är lagom på kvällen. Idag har jag inte tränat något. Lite stros bara. Ibland är det så att sinnet måste få sitt!

Nu ikväll gick jag en snabb halvtimma med Morrten. Imorgon förmiddag blir det härliga långlångrundan som denna gång ska tajmas med liten gosses sömn i vagnen! (att jag såg en lapp på dagis i morse där det stod att 'det går magsjuka' tänker jag bort. Våra barn ska inte bli magsjuka!! För blir de det kommer jag inte ut!) Längtar ut på vägen. Vill gå och gå och gå!! Avverka kilometrar och mil. Trötta ut kroppen. Försöka springa ifrån det där andra. Springer jag tillräckligt snabbt och länge kanske jag lyckas, vem vet? Värt att pröva ;)

Ska gå och ge en sista flarra välling till den lille gossen, har slurpar glatt i sig den i sömnen. Får han den sover han sedan hela natten, får han den inte vaknar han vrålhungrig klockan 02 och då är det inte jättelajbans att vara mor och få stå upp och blanda välling.

Men imorgon blir det en ny härlig dag, det känner jag helt klart på mig :)

Inga kommentarer: