måndag 9 maj 2011

Ny vecka!

Måndag och sol och värme och helt helt underbart! Jag älskar verkligen denna årstid. Borde bo någon annan stans med fler varma månader! Lika dåligt humör jag har i januari med den kyla snö och eländiga väder som var då, lika sprudlande glad blir jag såna här dagar! Jag har varit ute på långrunda med vagnen. Utan vovve, han fick en egen kortare runda innan för han mäktar inte med sån här värme! Och jag vill gå snabbt! Så så blev det, tyvärr kom jag inte iväg direkt vid nio utan lillemannen fick sova i sin säng hemma innan jag kom ut. Rundan tar 2.5 timmar... och hur kul blir det för liten ettåring att sitta stilla så länge? Jättetrist. Han brukar ju sova bort en bra stund av promenaden annars! När inget var kul att titta på längre av det jag råkade ha med mig i vagnen och när rånen och majskrokarna var uppätna, ja då började gnället. Och han ålade sig och försökte komma ur selen. Och han slutade inte. Då fick hans far helt enkelt komma och hämta, jag hade nog en halvmil kvar innan jag var hemma igen så det gick liksom inte att 'stå ut'.

Väl utan Axel, vagn och utan vovve fanns ju ingen anledning att gå, så jag sprang hem. Att jag inte dog! Säkert 25 grader, strålande varm sol från blå himmel och svettigt var en underdrift! Det rann av mig! Asjobbigt!! Nära dödenupplevelse på hallgolvet när jag kom hem! Flera liter vatten rann ner i magen! Men så gott det känns efteråt! Fantastiska träningsendorfiner sprutar runt i min kropp. Fortfarande! Jag är så GLAD! Känns gott i hela kroppen!
En stund i solen på trädäcket hanns med efter dagishämtning också. Saftkalas med barnen, tills Anna snabbt som sjutton hällde sin saft i en hink och sen hällde ut på rutchkanan, 'aften åsså åka'... = upp och hoppa mamman!!

I eftermiddag jobb. Kvällsmottagning. Ska bli kul, länge sen jag var inne där nu. Hoppas på en kväll med många patienter! Eller det kanske är elakt att skriva, ok då är jag elak ;)

......................................
Dagens:
Morgon: Morrtenprommis, kanske ett par km?

Fm: Långlångrundan. 13,87 km snabb takt. Jag 'sparade' in ca 2 minuter per km utan vovve...så istället för 2.5 timmar tog det drygt två timmar, fast då sprang jag sista halvmilen i och för sig! Fantastiskt nöjd att benen orkade springa efter att ha gått i en mil!

Inga kommentarer: