tisdag 24 maj 2011

Nää det har inte hänt nåt speciellt idag. Spöregnskurar och en himla massa blåst=inneväder! Ingen promenad och ingen CT. Bedrövlig människa denna Ulrikan. Slöskit!

Jaa erkänner!

Tvättat torkat och vikt.
Lekt matat och bytt.
Lagt liten hämtat systrar.
Lekt välling och tröstat.
Läst matat och möte.
Cykel ljudbok och motvind.
Pyamas tänder och saga.
Müsli vaniljyoghurt och tv.



Klockan är 01.19 och att sova är tydligen helt överskattat inatt. Grymt irriterande! Somnade, sov ett par timmar och är nu klarvaken. Läste mina mejl precis. Jag hade fått ett från en ev arbetsgivare, ett riktigt skiterbjudande ersättningsmässigt för ett nattjobb. En lön som var odiskuterbar, som gör mig ARG. Det är faktiskt riktigt oförskämt! En grundlön inklusive semesterersättning och ingen reseersättning, det är ändå nio mil enkel väg! Och drar jag bort de 12% som ju är en semesterersättning och inte en lön, blir det på tok för dåligt. Då tjänar jag på att jobba här hemma.

Nu ska jag släppa det och sova i stället!

............
Dagens: noll zero 0

Inga kommentarer: