onsdag 21 april 2010

Onsdag!

I morse var det frost och jag tror inte tempmätaren nådde över fem plusgrader på hela dagen. Fy så ruggigt det har varit idag, trots att solen visat sig då och då. Nu öste iofs haglet ner från en kolsvart himmel... snacka om aprilväder! Allt på en gång.
Dagen har varit en bra dag! Gossen sov tre och en halv timma innan första hungern kom över honom. Helt ok. Totalt fyra amningar, helt ok. Dessutom har han i natt gått med på att sova i egen säng varje gång han ätit. Helt ok! Skönt att slippa vara napp! Är denna lille gosse också likt ett aprilväder ombytlig med varannandagsväder? Ja kanske det.

På förmiddagen tog jag sats för en långpromenad. Och det gick snabbare idag att få allt gjort innan vi kom iväg i dubbelvagnen och hunden i koppel. Mutor i nätkassen, i form av majskrokar och bokstavskex. Vattenflaska. Mössa. Banan till hungrig mamma. Lilleman fulltankad, Anna likaså men av mat. Sen stoppade jag proppar i öronen med en ny bok jag lärt mig få över till min 'ajfån'så himla enkelt det var! Det är en spännande bok som jag tror att jag får svårt att släppa, det bådar gott för då blir det många promenader! Inomhus är det ingen idé att gå med hörlurar... Men så enkelt det var att få in mp3 filer från cd-skivan till Iphonen när man väl gör rätt!! Och som jag har prövat tusen gången tills jag ringde min iphonekluriga brorsson som hjälpte mig på en gång! (Är jag för gammal för sånt här egentligen? Det skulle jag aldrig erkänna...)
En nästan vanlig man av Buthler/Öhrlund.

Dagens promenadrunda är på 8 km, så både jag och vovva var trötta när vi kom hem. Så när Annapanna gick och la sig för att sova middag gjorde jag och Axel detsamma. Otroligt skönt! Och välbehövligt! Och så blir jag en go och gla mamma igen! :-)

Inga kommentarer: