tisdag 20 april 2010

Yes!

Alltså, sista veckan har jag börjat äta ordentligt. Nyttigt. Mellanmål däremellan. Två knäckemackor till frukost. Bara. Sen frukt som mellanmål. Keso blandat med hackad banan är mums! Sacketter i thet. Honungen får stå på hyllan framöver. Kaffe i mängder utan tillbehör oftast i alla fall (jodå, visst tog jag en liten muffins på kvällsfikat härom kvällen...). Dessutom en hel massa Cola Zero! Jag har varit ute och puttat barnvagn på några långrundor och flera kortrundor förra veckan. Försökt att leva lite mer aktivt. Crosstrainern har inte kommit fram ännu dock.
Det som gäller är att få ihop all logistik och planera väl, för jag kan inte motionspromenera med tre barn. Jag har i alla fall laddat mobilen med ljudbok som bara väntar på att bli lyssnad!

Och taa da! Sista veckans träget kämpande (trots lördagsgodis och muffins!) ger resultat! Två och ett halvt kilo minus sedan förra tisdagen! Yes!! Det är bara att fortsätta att ösa på i samma anda. Känns skönt att vara på G igen!

Idag har Maja varit på sista barngympapasset för den här terminen. Vi föräldrar brukar bli 'utputtade' av barnen så vi får sitta i omklädningsrummet och skvallra i stället så att de får gympa i fred, men idag fick vi vara med och kika. Det var kul och uppskattat av både barn och föräldrar. Timmen avslutades med fika. Nu är det bara Mulle kvar som bestämd aktivitet. Rätt så skönt faktiskt... det känns som att sommaren är i antågande när simskolor, gympa, och fotboll tar slut!

Idag har Anna och Axel varit på bvc. Anna för vaccination - hon är så himla tålig! Inte ett pip! Och Axel för viktkontroll. Sen sist, det var två veckor sedan, hade han gått upp 680 gram!! Men vuxit bara en halv cm sedan födseln. Hejja Axel! Så himla skönt att veta att min mjölk räcker till! Nu får han bara mat av mig, ingen ersättning behövs. Han är oftast en rätt så nöjd kille, men han tycker att mamman är en go napp! Speciellt om nätterna som går lite sisådär... Han somnar gärna med tutten i munnen! Vaknar efter en timma ibland, efter en och en halv timma ibland. Hungrig ibland. Annars somnar han om med näsan i mammas bröst. Som bäst har han sovit tre och en halv timma. Han somnar alltså inte i sin säng helst. Och skulle jag försöka föra över honom efter amning mitt i natten till sin säng så är det inte alls säkert att det behagar herrn. En pipsill och en mammegris är precis vad han är, och den allra sötaste pipsill och mammegris såklart! Vissa gånger funkar napp som tuttsubstitut men långt ifrån alla gånger. Jaja, han får väl hålla på, tids nog kommer han väl att sova bättre antar jag.  Och jag med!

Eller???

Inga kommentarer: