tisdag 2 februari 2010

Förkylningar, astma och... en lös tand!!

Helgen blev en jobbig helg! Dels var det ju jobb för min del, det är roligt såklart men det är tufft att sluta klockan 22 och sen börja 6.45 morgonen efter. Usch! Jag avskyr tidiga mornar! Men barnen blev också som jag trodde, rejält påverkade utav sitt vaccin. Anna tangerade 40 grader i temp och Maja var inte långt efter. Hosta och snuva och tröttdåsiga barn. PappaJ hade att göra. Och jag också på ledig tid.
Jag tror att de redan var lite förkylda innan vaccinationen för båda är fortfarande snoriga och hostiga. Och såklart, som ett brev på posten, triggades Majas astma igång av detta. Igår morse hade hon rejält jobbigt att andas, så det var bara att låta henne inhalera! Idag är det bättre. När jag sa igår att hon tyvärr får vara hemma från dagis idag eftersom jag ville ha koll, förväntade jag mig att hon skulle tycka det var tråkigt att inte få gå dit och träffa sina kompisar! I stället blev reaktionen två händer upp i luften och ett Jippi!!! Hahaha - den ungen gör inte som man tror eller säger det man förväntar sig! Hon älskar att få vara hemma, kolla på tv, spela på datorn, leka med lera och pyssla med pärlor. Helst tillsammans med denna mamman bredvid sig hela tiden...! Stora sorgen är dock idag att det inte blir någon gymnastik för henne...

Vi börjar minsann få en stor tjej nu också - första tanden är lös!!! Gissa så stolt hon är!!!

Inga kommentarer: