onsdag 16 december 2009

Lite av varje...

Ny vecka igen (!) 26 den här gången.  Då händer det här:

Vecka 26
Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.
Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Hittat här.

Jag mår som en prinsessa (om nu såna mår bra...) Ingen foglossning, knappt något ont i bäckenet alls och inte heller ryggen. Knappt någon halsbränna heller ännu och kaffe kan jag dricka! Magen börjar dock ta emot och jag är klumpig(are). Allt tar längre tid och att dra på sig skorna börjar bli en tuff match, andningsmässigt. Liksom att få på en trilskandes 'unge' hennes overall... eller att städa Majas rum... eller att gå uyt med barnvagn och två vovvar någon längre sträcka... Men allt är överlevbart, till skillnad mot när Maja och Anna låg i magen då jag till och med fick ha krycka på slutet för att ens kunna gå något längre.

I dag har jag fått med mig min käre make och yngsta dotter till Ullared. Ingen kö varken för att komma in eller för att betala! En perfekt dag! En vanlig tisdag innan lön och barnbidrag är en hit! Dock tyckte inte Anna panna att det var så roligt där inne sista stunden och inte hennes pappa heller, så min plan att få gå en runda ensam medan han och Anna gjorde nåt annat föll. Trist! Men jag ska snart åka ner igen. Innan jag blir för stor och innan bebis kommer.

Nu är i alla fall alla julklappar inköpta och ska bara kläs med papper. Jag har också blivit färdig med alla mina julkort som ska skickas, hemmagjorda varenda ett. Väldigt kul men det var i grevens tid att jag hann! Nu behöver mina lager av papperspyssel fyllas på! Ska bli nice att cybershoppa lite sånt efter jul!

Jag har fått tag i väldigt fina kuddar till Grå Granit.  En hemsida är också på g, jag vet att namnet är reggat  och web-hotell fixat till den.

Nu ska jag bara jobba helgen sen ska bilen packas med oss, julklappar och lite mat sen bär det iväg för julfirande i norrbotten. Ska bli så härligt med snö!!

Over and out!

Inga kommentarer: