fredag 27 november 2009

Lycklig!!


Jag kan inte skriva ut några detaljer ännu, men jag är så fantastiskt GLAD! Som de flesta vet av er som följt mitt bloggande, så har det funnits en önskan om att få göra något helt eget. Att slippa schema som någon annan skriver. Få vara min egen chef. Ro något helt eget i land.
Jag trivs fantastiskt bra på mitt nuvarande jobb, och även om jag fått förlängt där - åtminstone hel 2010 om jag vill - så finns ändå en annan önskan. Och nu har det blivit verklighet. Att jag ska få barn nummer tre mitt i allt får lösa sig på något vis, det får helt enkelt bli delegering på en hel del saker som jag nu sköter - till barnens pappa ;-) För det här ska jag bara göra!

I'm happy!!

Nu dags att sova. I morgon kvällsjobb, innan dess fotbollsskola för Maja och Anna. Fast Anna kryper mest runt och ska stjäla andra barns vattenflaskor och bananskal och annat mysigt... busunge!

Och som sig bör - så hör jag regndropparna slå mot fönsterkarmen. Det är nästan så att jag saknar det, de korta stunder det råkar till att inte regna! Hoppas att december blir lite regnfattigare!

Adventsljusstakarna blev uppsatta i kväll, Maja fick en (jätteful!) keramikjulgran med blinkande ljus i att ha i sitt fönster. Hon var salig! "Åååå mamma sååå fiiin!"

Vi hade stearinljuset tänt på vardagsrumsbordet och glöggen upphälld (ja jag fick halsbränna, vad vore livet som gravid utan samarin??) tidigare ikväll. Barnen sov och lugnet lägrade sig. Den stunden efter en hektisk dag och vecka är nästan magisk.

Ha en fin helg alla vänner där ute i landet!!

p.s. lilleman i magen hickar som 17 just när jag sitter här. Mys!!

1 kommentar:

Camillasrum sa...

Förstår att du är lycklig om du ska få göra något helt eget! skulle jag också vilja! Hoppas du berättar mer sen. Kram!