onsdag 25 november 2009

Lilla (stora) Anna!

Är så himla mysig just nu! Hon har nästan alltid ett leende på läpparna. Hon pratar dessutom väldigt mycket. En hel del egenkonstruerade ord, ibland långa meningar som hon rabblar åt oss, och som vi inte förstår ett jota utav, men som hon tycker är väldigt viktigt. Jag tror mig också kan höra ett första hej även om det mest låter som ett häää det kan komma när hon eller jag kommer in i det rum som hon eller jag är i. Ett annat trix är att hon sätter handen eller en sak till örat och säger lålålå hon pratar i telefon och säger hallå hallå skulle jag tro? Hon kommer också och lämnar över leksaker till min hand och säger ack ack, antar att det betyder tack tack och så om jag nu inte önsketänker så kommer det mamamama lite då och helst när hon inte ser mig. När jag då kommer lyser hon upp i jordens varmaste smile! Denna lilla godbit är rent ljuvlig!

Maja är också inne i någon sorts flow. Dagis funkar, hon trivs både med att leka hemma med sina saker och hon tycker det är kul med kompisar. Igår var det avslutning på teminens simskola de fick pröva att somma med flytvästar, spännande och lite läskigt tror jag att hon tyckte. Efteråt fick de diplom och piggelin. En sån stolt unge :-) Nu är det uppehåll för julledigt så drar det igång i januari igen tror jag. Hon tycker det är så himla kul så vi ska fortsätta såklart. Dessutom är det så nyttigt för henne. I somras hoppade hon från bryggan vid stranden och plaskade och doppade huvudet utan problem, sommaren innan vågade hon knappt doppa anklarna...

1 kommentar:

Hallon & Blåbär sa...

Ja, jisses, tiden med barnen går så himla fort och framför allt deras utveckling är ju helt makalös, dom är helt fantastiska, dom små liven.

Ha en bra kväll!