torsdag 7 maj 2009

Torsdag - hur nu det gick till?

Det är ju märkligt hur snabbt veckorna far iväg. I morgon är det fredag igen!
Just nu ligger Anna och sover sin förmiddagssömn och Maja kollar på prinsessfilm på dvd. Länge leve TVn!! Idag är Maja ledig från dagis och vi ska på 4-årskontroll på bvc. Bara hon och jag ska gå dit, lillasyrran ska vara hos mormor och morfar. Det är mysigt de stunder som jag och Maja är ensamma tillsammans och gör något. Det märks på henne också att hon tycker om det. Det är väl i och för sig inte så konstigt, det har kommit en bebis som tagit hennes mamma ifrån henne. Från att alltid ha kommit i första hand har hon fått kliva ett par steg tillbaka. Såklart jobbigt. Men det börjar bli lite harmoni i familjen igen. Förutom att Anna kommit till oss har ju Maja bytt dagis så det har varit en del stora händelser i hennes liv.

Anna är nu fem och en halv månad. Hon äter gröt och puréer, hon tycker det är JÄTTEgott! Hon somnar vid åttatiden på kvällen och sover till sju-åtta. Ibland sex... vissa nätter sover hon hela natten andra vill hon amma en gång. Helt OK med andra ord. Amningen fortsätter jag med bara för att det är mysigt. Som mellanmål och som nattamat. På dagarna sover hon en förmiddagsslummer och en stund på eftermiddagen. Hon är så otroligt tydlig med vad hon vill. Är hon mätt och utsövd är hon en glad unge som ligger i bebisbymmet och jollrar, när det är tomt i magen, blöjan är full eller hon är trött så talar hon om det. När det är åtgärdat är hon lika glad igen. Det är helt otroligt hur två syskon kan vara så olika och samtidigt lika...

Kortradda, allsköns blandning!


Anna vägrar napp, varför ska man undrar hon, jag har ju en god underläpp att suga på!!


Maja påskkärring (under protest!) strax på väg till dagis!


Snyggaste mamman (HAHA!) på restaurang i Göteborg!


Minsta sessan nanar, finns det något mer rofyllt än ett barn som sover?


Maja gör vågen i våran säng!

1 kommentar:

Jessica sa...

Kul att du räknar steg med. Har haft på mig min idag, men den verkar lite känslig i vissa lägen + att jag hade den inställd på det känsligaste hela förmiddagen, så mina steg ligger nog lite för mycket på plus. Så det blir att börja rapportera i morgon.

Hoppas woken ska falla er i smaken.

Ha en bra dag!