måndag 11 maj 2009

Jag undrar...


...varför jag inte kan göra något lagomt? I dag blev jag sugen på att baka. Bullarna är slut sedan länge i frysen. Dags att baka nya. Torrjäst hade jag i skåpet och Maja var hos mormor så då tänkte jag att "detta går ju fort". Jovisst om man nu inte kommer på att göra dubbel sats. Det blev 110 stycken bullar! Ett helt 100-pack bullformar och så några till ur en ny förpackning! Är jag riktigt klok? Kan det behövas? I vilket fall så var gick de hem hos pappaJ och Maja. De åt så att ingen av dem orkade kvällsmat. Himla smart Ulrika! Ge sitt barn bullar till kvällsmat. Suck. Nåja hon tog ju faktiskt själv!

Men jag ju sån, antingen eller. "ska det va ska det va". Jag har till exempel när jag inte är mammaledig, flera arbetsgivare. Varför ha bara ett jobb? Typ.

Jag vill dessutom ha två hundar. Morrten och en boxervalp. (som jag hoppas snart kommer... schhh det är en hemlis som inte husse är riktigt med på ännu!)

En annan sak är att jag för ett tag sedan köpte mig en ordentlig, ofuskbar, stegräknare. Jag la som mål ett visst antal steg per dag. Det gick bra, ett tag. Nu är den gränsen höjd och det blir tävling med (mot?) mig själv istället för att nöja mig med det första målet. Får jag inte den promenaden får jag ångest och blir på dåligt humör. Och tar det längre tid att gå rundan än dagen innan så blir jag besviken. Hmm vart tog njutningen vägen?

Jag kan säkert rabbla upp hur många såna här exempel som helst, bara jag riktigt tänker efter. Men det slog mig i eftermiddags att jag alltid måste ta i lite extra göra lite lite mer, jag blir inte nöjd annars.
Jag menar 110 bullar, det behövs ju faktiskt inte alls...

...bilden är förresten min älskade och saknade Rana när hon var tio veckor gammal...

4 kommentarer:

Anna Maria Niia sa...

Det är nog på både gott och ont... Du får gärna dela med dig av din "tävlingsanda" då jag inte ens kommer ut på en promenad alls...

Kram

Anton H sa...

Men det är väl gott med så många bullar! Det hade inte varit helt fel :D

Ulrika sa...

Anna - återigen (!) så synd att vi inte bor närmre, tänk vilka promenader vi hade gått tillsammans då!! Tack för infon om de blå blommorna, jag hade ingen aning!!

Anton - jag lovar att spara en påse bara till dig!!

Jessica sa...

Jag är nog lite sån i vissa lägen med att ska man göra något är det lika bra att ta i, dessvärre är det inte säkert att det allt blir färdigt ist.

Haha, nu har jag köpt mig ytterligare en stegräknare eftersom den som inköptes på Ullared givetvis inte höll måttet, visst det var ju jättebra att man helt plötsligt typ gått 20 000 steg på en dag. Åkte bil från Thn och hem och helt hade jag gått ytterligare några tusen. Så det fick bli en ny som har varit bäst i test så nu sjutton om det inte ska bli bra.

Hoppas du får din efterlängtade boxervalp.

Ha en bra dag!