måndag 9 mars 2009

Måndag!

Ååå vilken härlig helg jag har haft! Maja och Morrten lämnades hos mormor och morfar på fredagsförmiddagen och sen åkte Anna och jag vidare ner till Göteborg. Vi skulle tillsammans med goda vänner bo på hotell, umgås, äta gott och ha det skönt. Och det hade vi, med råge. PappaJ och väninnans man jobbade så det var nog en liten 'mutresa' för att vi mammor skulle var glada och nöjda med deras helgjobb, plus att det skulle bli lite umgåstid på kvällarna i stället för pendling dit och hem och sen stup i säng. Glada och nöjda var vi!

På fredagen passade väninnan och jag varandras barn medan vi fick var sin egentid i frisörstolen. Numera är denna mamman brunett! Blev görhäftigt, jag gav frisören fria händer, och jag blev så nöjd! Sen tillbaka till hotellet och trerätters på restaurang. Mums! En ordentlig sovmorgon och så hotellfrukost. På det frukostbordet fanns det mesta man kunde önska. Men efter den sista tidens kolhydratfattiga kost som denna mamman ätit frossade jag mest i färska frallor med diverse goda pålägg på. Brieost salami och vindruvor. Patéer. Skinka. Till det olika juicer, färsk uppskuren frukt. Och så till frukostdessert kaffe och wienerbröd. Ååå jag dreglar nästan! Sen var det shopping hela lördagen. Allt gicks igenom, de vanliga kedjorna, NK, Åhléns... Diverse inköp bland annat en röd handväska. Såå fin, men när ska jag använda den?? Jaja nu står den på hatthyllan och jag kan titta och njuta av den visuellt i alla fall tills det är läge att använda den!

På lördagskvällen blev den indisk mat, tikka nånting med kyckling! Väldigt gott! Jag tror aldrig jag ätit indisk mat tidigare! Senare hejade vi fram Snälla snälla snälla till finalen, den är helt fantastiskt vacker. Vilken känsla! Jag får gåshud av den sången och framförallt hennes framträdande! Om det är en schlager vete 17 i och för sig...

Söndagen fick jag riktig sovis, Anna var jättetrött och sov tills klockan var nio! Underbart! Ja en amningsstund under natten förstås men ändå! Efter lika smarrig frukost och utcheckning åkte jag till svenska mässan och kikade på Nordiska stämpel- och scrapmässan. Tyvärr blev min vän som jag stämt träff med där magsjuk. Så himla synd, denna mässhelgen har vi längtat efter och sett fram emot så länge och så måste magsjukan komma just då! Usch så synd jag tyckte om henne då!
Några större inköp blev det inte för mig, och jag kollade inte så ordentligt som planen var heller. Det var inte helt enkelt att gå där med barnvagn, trångt och bökigt. Dessutom lessnade liten Anna så hon skrek som attan! Lite ont i magen gissar jag. Men något som var jätteroligt var att vi träffade Annas namne Anna-Maria och hennes syster Nilla! Jättemysigt men det blev inte mycket till prat när liten Anna skrek mest hela tiden. Fast jag fick använda dem som barnvakt en liten stund så jag shoppade lite hos Designat. Om ett halvår ska jag dit igen utan barn!!
Maja hade haft en toppenhelg hos mormor och morfar och hade fått Pippikläder så nu är hennes namn just Pippi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter verkligen som om ni haft en toppenhelg! Skönt att få bara mysa så där och hämta ny kraft :) Kram på dig!

Madelene sa...

Verkligen avis juh :0)Vilken dröm att få komma bort och vila upp sig och bara ha roligT! :0)