fredag 9 januari 2009

Snäll liten 'unge' idag...





...och då hanns det med både en långpromenad med Anna och Morrten, fika hos Annas och Majas mormor och morfar och ett kort till en stundande födelsedag! Hittade inte vår vanliga kamera, så det blev med hjälp av mobilen... lite halvtaskiga bilder ser jag nu! Men det var väldigt kul att få pyssla lite igen! För det har helt enkelt inte funnits tid till det tidigare, jag vill sitta i fred och i lugn och ro. Hur många såna stunder finns det på ett dygn med dessa två små 'ungar'? Jag har förresten tagit idén om symaskin till hjälp vid kortmakandet från Rimna! Det var kul och kommer säkert att bli en trogen vana!
Helt otroligt hur olika dagarna kan vara här i huset! Det verkar som om Annas mage har lugnat sig? Jag börjar känna igen ett mönster i hennes viljor nu också, vad gäller sovningar och ätningar och mysningar, även om denna lilla heffaklump helst vill äta heeela tiden. Igår kväll fick hon amma sig till sömns och när jag sedan la över henne sovandes i sin egen säng, dröjde det ubgefär tre minuter så vaknade hon, otröstlig... tills hon fick ligga bredvid mig igen. Då somnade hon gott och sov så i fem (!) timmar innan jag blev väckt första gånegn! Sen var det lite småätningar sista delen av natten, och hon sov igenom blöjbyte och påklädning plus biltur till dagis tur och retur, sov sig igenom avklädning igen... så då passade jag på att lägga mig en stund till med henne. En timma sov jag, sen var jag pigg som en lärka :-D

Inga kommentarer: