söndag 2 november 2008

Skön söndag!

Härligt höstväder idag, soligt och sån där härlig hög luft. Inte så himla kallt, fast jag fryser ju inte speciellt lätt nuförtiden, snarare tvärt om. Jag kokar av minsta lilla!
I alla fall så blev det skön promenad i sakta (flåsig) mak ut i skogen och korvgrillning med familj och hund. Efter korven fanns det till och med efterrätt i form av våffla med grädde och sylt. Varje söndag är det så ordnat vid detta friluftsområde strax utanför vår stad att det finns eld färdig och sen våffelförsäljning inne i stugan. Väldigt mysigt. Och väldigt bekvämt!
Precis bredvid finns en liten tjärn, och i den skulle Maja kasta sten, såklart. Men oj vad hon blev förvånad när stenarna studsade bort och la sig ovanpå! Det fanns en tunn isskorpa på ytan. Spännande tyckte hon och ville pröva att åka skridskor med en gång! Hon har någon gång sett på "Stjärnor på is" på 4:an och tycker det ser himla fint ut, och dessutom har de fina (ibland till och med rosa) ofta glittriga 'kläder' på sig. Så nu är det hennes nya favorit.

I morgon bitti flyger Jonas norrut och kommer hem på fredag igen. Hoppas hoppas lilla fröken i magen inte hittar på att hon vill komma ut just dessa dagarna! Det är ju egentligen nästan en månad kvar tills beräknad förlossning 27/11 så det borde ju vara lugnt, men ändå. Lite oroligt är det och eftersom inte kroppen är så smidig är inte humöret på topp, liksom inte tålamodet på grund av nätterna. Jag får hoppas att Maja är en lugn och foglig tjej dessa dagarna också... Jag ska göra allra minsta möjliga! Jag såg en utmaning på en scrap-nät-affär, att göra ett kort i ett speciellt tema som jag blev sugen på att testa. Det blir morgondagens uppgift att göra. Alldeles lagom! Andra saker på veckans to do-lista är nya höstskor till Maja, och kanske lite koll på bebiskläder och lakan till spjälisen till lillasyster (på tiden??) kanske shoppa något litet? I dag har jag förresten fått första presenten till lilla sötnosen. Ett par små pyttesmå stickade vantar att ha på hem från BB. Av världens goaste Saga! Tack!!!!

1 kommentar:

Linda sa...

Jag hoppas att ni får en lugn och fin vecka!

Stor kram!