lördag 15 november 2008

Lördag!

En lördag som gått sakta och varit tung. Tung för ryggen alltså! Förmiddagen tillbringades på fotbollsträning/redskapslek för Maja och en hel drös av barn i ungefär samma storlek! Fullt ös! Hon älskar det! Därefter en sväng på stan som sig bör på en lördag. Lite slutshopping till lillasyster. Träffade och umgicks en stund med syskon och syskonbarn. Mysigt!

Pratat i telefon, länge. Kommit till insikt.
Ätit fläskfilégryta.
Glott på TV och ätit glass...
Gjort ett julkort när övriga familjen sov, blev jättemissnöjd. Skitfult! Kastade det... gjorde ett annat kort som kändes lite bättre. Sparade det i alla fall. Kan ju vara bra att ha.
Är disträ känner jag.
Och trött!
Men full med framförsikt! Det är ju bara några dagar kvar nu!!

Pratade med förlossningen igår. Den barnmorska jag varit och träffat och haft samtal med inför förlossningen ringde upp. Hon är otroligt mjuk och behaglig. Vi pratade en lång stund om det som komma ska i nästa vecka, men det hon egentligen ville var att de blodprover jag tog i fredags - efter tre stick! - inte räcker så jag måste upp tidigt som 17 på måndag och ta nya så att de hinner fram till labbet i tid! Det är bara ifall att, OM jag skulle behöva blod. Men jag ska såklart lyda och åka upp dit. Vara först i kön! Det är lika bra.

Nu är det dags att sova. Och jag har tröttnat på att sova i sängen. Jag orkar inte vakna varje gång jag ska byta ställning, har så ont i bäckenet trots glidlakan och siden-nattlinne och fulldos Alvedon!

Därför ska jag sittsova i soffan. Faktiskt sover jag riktigt bra där. Har inte alls lika ont i bäckenet där! Så så får det bli!

Godnatt!!

2 kommentarer:

Nina sa...

Skönt att det inte är långt kvar, så du slipper sittsova i soffan =) Jag vet hur det är, inte kul alls i slutet =P
Hittade hit av en slump och såg några finfina kort längre ner!
Lycka till med bebis!
Kram Nina

Linda sa...

Usch vännen, så svårt med smärtorna. Håll ut.

Hoppas du/ni får en fin söndag!

kram!