söndag 16 november 2008

Vad roligt!

Jag har haft så många besök på sidan sista dagarna! Och många kommentarer. Det gör mig glad! Verkligen jättekul!

Om lördagen gick i latmaskens tecken gick sändagens i... sengångarens? Jag vaknade rätt så utvilad efter att ha sittsovit i soffan i natt.

I dag har jag inte gjort något ansträngande alls, ja alltså inte mer än att ha blivit bjuden på söndagsmiddag på restaurang! Och hur ansträngande är det? Nada!! Jag har verkligen världens bästa sambo! Vi försökte få med oss C&V men hon (C) är så himla ståndaktig och full av motivation (jag är grymt imponerad!!) så det får bli hennes sällskap lite längre fram.
Jag åt först förrättsbuffé med allt möjligt gott. Inlagd sill, gubbröra, potatis, laxrullader, matjestårta, sallad och bröd. Fantastiskt gott. Därefter rödtunga med räkor och champinjoner och färskpotatis till. Det var en riktig höjdare! Sen var det tvärstopp i magen!

På hemvägen stannade vi till hos några vänner med barn en kompis till Maja, så de fick leka en stund. Och vi prata! Mysigt!

När vi väl kom hem möttes jag av en riktig surprice! Det hängde en påse på ytterdörren. I den låg ett kort, en chokladask och en heminredningstidning! Jag smälte, vilken vän jag har! Det finns ingen som du! Och det fina som stod i kortet fick mig att börja lipa, jag får skylla på gravidhormoner! :-) TACK!!

Nu har Maja somnat efter några duster... jag lugnar mig med att det säkert beror på att hon märker av spänningen i familjen! Jag har bäddat spjälsängen med nytvättade och nystrukna nyinköpta rosa lakan! Det var stort. Att jag vågade!

Jag är kortmakarsugen, men jag känner att ikväll blir det inget vettigt gjort. Jag är för trött och för spänd. I morgon bitti ska jag till labb och ta nya blodprover, sen packa det som ska med Maja och det som ska med hunden. Och så det som vi ska ha med oss till sjukhuset. Jag ska ha med min bärbara dator. Det kommer ju inte att gå annars :-) jag skulle ju få abstinens!!

Nu dags att bädda och puffa till kuddar och täcken så det blir hyffsat bekvämt att sitt-sova i soffan! En lång natt väntar! Men visst är det fantastiskt vad anpassningsbara vi människor är, det gäller bara att gilla läget liksom!

2 kommentarer:

Adhdmamman sa...

Vad härligt det är med så fina vänner!!!!

Kramar till dig som inte har så lång tid kvar nu ju ;)

Salt Brud sa...

Nu sitter jag här på jobbet med tårar i ögonen, det var återigen så lite så! Hoppas att ni inte tvekar att be om hjälp om det är något!
Undra hur du har det just nu, kan inte släppa tanken! Håller tummar och tår!
Och du, vi har många mysiga söndagsmiddagar att se fram emot i våra nyrenoverade hus framöver!
Puss på dig!