onsdag 15 oktober 2008

Maja har ont i halsen



Dagen har gått åt till att aktivera, avleda, trösta och muta. Maja har fortfarande feber, men som tur är inte lika hög som igår. Och hon är inte heller lika påverkad som igår. Men tålamodet är kort. Inget är riktigt kul. Hon kämpar emot att vila trots att kroppen vill vila. Trots gäspar och dåligt humör. Men är man född enveten så är man. Det går inte att tvinga denna lilla unge! Mat har inte heller varit på fråga, knappt heller vätska. Men isglass gick hem! Så det har hon fått.
Kollade henne i halsen med ficklampa. Tonsillerna är rejält röda, men hon nekar till att ha ont i halsen. Konstigt. Å andra sidan kanske hennes 'huvudvärk' egentligen är halsont. Jaja jag får avvakta någon dag och se vart det bär, annars får vi ta en tur till farbror eller tant doktorn. Det verkar nog vara virus eftersom hon inte har så hög temp idag. Och då är det ju 'bara' att vänta ut eländet!
Dagen har alltså gått i slowmotion. Vi har pysslat, sett på film, läst sagor och samtidigt lyssnat på snickarna som grejar i köket. ÄNTLIGEN är också elgubbarna här så vi kanske kan få värme i våra element vad det lider? Några andra har börjat att riva i gårdshuset. De gamla utedassen med trälock är numera ett minne blott. Jag ska lägga ut kort på dem framöver.

Så trots en tråkig innedag händer det saker i huset. Det känns bra!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå, hallå....
Kollade bara in för att se hur du har det, länge sen:(.
Hoppas du och din lilla familj mår bra (förutom halsont såg jag.)
Tänker på dig.
Hoppas vi snart hörs....
annica.lundin@previa.se

Diverselådan! sa...

Jag gick till ÖNH-doktorn en gång och var helt övertygad om att jag hade öroninflammation, det värkte så i ett öra. Öronen var helt u a, det var halsfluss jag hade.
Hoppas den lilla Loppan mår lite bättre!
Kram!