tisdag 14 oktober 2008

Barnmorskebesök & feber!



Hämtade Maja från dagis i eftermiddags. Mötte en 'unge' med tårar i ögonen, som hade längtat efter sin mamma en stund sa fröknarna. Så klart att det värmer i hjärtat men samtidigt så vet jag ju att sådär brukar hon inte vara. Jag brukar få höra att "neeej jag vill iiinte hem"!
Hon klagade på ont i huvudet! Det har jag heller aldrig hört tidigare. Något tokigt var det. Svaret kom lite senare på kvällen. Med en temp kring 40 grader, somnade hon i soffan till Bollibompa. Hon fick sova en stund sedan fick hon en 'rumpraket' med Ipren. Jag vet numera att Alvedon funkar inte på henne.
Suppen hade kanoneffekt, så hon har fått i sig att dricka och till och med lite att äta. Men effekten är på g ut ur kroppen nu. Nu börjar hon koka igen och det är dags att stoppa om lilla sessan i sängen.

Jahapp, så då var det dags för nästa förkylning då.

I eftermiddags var jag och J på barnmorskebesök igen. Allt var fint, det enda var mitt blodvärde som fortfarande ligger lite lågt. Trots TVÅ Niferexkapslar per dag! Vilken liten parasit som bor i magen, hon tar precis det hon behöver av mig! Men det får hon gärna så klart! Lilla bebisskrutt! Hon ligger med huvudet nedåt, inte på något sätt fixerad men ändå. Och så har hon sin rumpa på min vänstra sida av magen, den känner jag ofta när hon bökar runt. En liten bebisrumpa som putar ut. Och de små fötterna sparkar på mina revben på andra sidan. Ajje!
Det jag var orolig över var om magmåttet hade vuxit ännu mer än sist. Då hade det tagit ett jätteskutt över kurvan, men idag var det precis samma mått som då, så idag var jag under strecket på kurvan. Skönt! Nog för att jag snart varit gravid lika länge som en elefant, men jag vill ju helst inte ha en stor elefantunge i magen :-)

1 kommentar:

Diverselådan! sa...

Åh, vad jag minns hur mysigt det var att ha en bebis i magen. Det var så fantastiskt när den sparkade. Nu fyller hon 13 snart. Det är andra tongångar nu, minsann.
Har du förresten provat att dricka Blutsaft med tanke på blodvärdet?
Kram!