fredag 22 augusti 2008

Vimmerby & Astrid Lindgrens värld!

I onsdags packade vi in oss i bilen och körde till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld. Vad långt det var dit, längre än vi trodde! Vi skulle bo över i en stuga på en Camping som hörde till parken. I priset ingick biljetter för två dagar till parken.

För Maja var det en stor succé! Att äntligen få träffa Pippi, Emil, Karlsson och de andra på 'riktigt'!! Lycka! Vi hade lovat Maja att hon skulle få träffa 'riktiga' Pippi och Emil och de andra så det var ju bara att hålla sitt löfte och åka dit innan det stänger för säsongen.
För Majas del var det en fullträff. Hon var lyrisk! Och ett större Pippi-freak får man nog leta efter. Det var väldigt skiftande kvalité på teatrarna i parken men Pippi var suveränt! Kling&Klang kom dit, Prusiluskan och pappa Långstrump. Maja fick en Pippi-sockerdricka. Som hon njöt av den!

Men det är en liten blyg tjej vi har, står gärna och helst lite på avstånd och tittar! Men hon blev riktigt irriterad på Pippas pappa som frågade vad det var får råtta vi hade med oss. 'det är ingen råtta det är våran Morrten' för jodå, man fick ha hundar med sig in. Morrten tyckte det var helkul han också! Mycket att titta på! Igår när vi kom hem såg jag knappt röken av honom, han sov! Jag somnade också tidigt för fyyy 17 vilken säng det var i stugan! Med skumgummimadrass som var så tunn så det var hemskt! Vi hade en fembäddarsstuga så jag tog en madrass från en annan säng men jag sov inte många timmar. Huvva vilken värk jag hade i höfterna/fogarna dagen efter... ja jag vet! Nu gnäller jag igen men nästa gång blir det hotell!!

Lägger in en hel drös med bilder!! (lägg speciellt märke till den bilden där pappaJ blöter svabben...han kan allt!!)

Ledig dag idag, sen jobb hela helgen. Varför i hela friden tackade jag ja till det?? Å andra sida är det för hoppningsvis den sista helgen jag jobbar på två år! Den känslan är rätt så skön faktiskt! Nåväl. Bilderna var det ja:

















1 kommentar:

Adhdmamman sa...

...åh mina gamla hemtrakter (kommer ju från småland , har bott i vimmerby på gymn, syster bor där)
Kul att ni hade det trevligt! =)
Såg jätte mysigt ut, och skoj att "råttan" fick hänga på *fniss*

Kramar