måndag 18 augusti 2008

Första dagen avklarad!



...och det gick rätt så hyfsat. Tyvärr är inte min kollega i tjänst utan det är hennes tur att ha semester, så det är lite ensamt. Det är ju inte enbart mina vårdtagare som ska "skötas" utan nu har jag ju även hennes, och jag jobbar 50%. Det förstår ju alla att den ekvationen inte går ihop! Då är det lätt att stressa upp sig! Men jag jobbar på det dagligen, att låta bli! Det gagnar ingen och absolut inte mig som bör ta det lugnt. Om jag stressar eller försöker forsera kommer sammandragningarna som ett brev på posten. Och fasen vad ONT de gör. Så var det inte med Maja. Men foglossningen är densamma som då... jag känner nu ikväll att jag jobbat. Det gör också ONT. Varför kan man inte få gå omkring och stråla och njuta hela tiden? Varför måste det göra ont i kroppen?

Dagen gick i alla fall mest åt till det som legat och väntat på mig under ledigheten, helt otroligt så mycket papper det blir på tre veckor! Och ändå används ju datajournal!! Faxen går varm, det ska sparas och dokumenteras. Signeringslistor som ska kollas. Avvikelser ska registreras och gås igenom. Info kring mina vårdtagare måste jag uppdatera mig om. Läsa. Läsa. Läsa. Information! Annars så var det helt ok. Roligt att trtäffa mina arbetskompisar på boendet.
Tidsoptimist som jag är, trodde jag att jag skulle hinna tillbaka lite tidigare än vad det blev. En kollega slutade sin tjänst i hemsjukvården idag. Det skulle varit mysigt att ha hunnit med hejdå-fika med henne. Jaja, man får inte alltid som man vill!

Nu väntar jag på att försökringskassan ska behandla min ansökan om havandeskapspenning. Får jag det jobbar jag bara till den 27e september. Hoppas fogarna tillåter att jag jobbar till dess!

3 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Vad fint hon dansar, din lilla Maja. Vilken Gullunge!
Och bilden på den gravida med alla krämpor. Känner igen mig fast det är 13 år sen jag väntade min flicka. Hade foglossning och kunde knappt gå. Hade tur för på den tiden kunde man bli sjukskriven, åtminstone 50% sista 1,5 månaderna.
Kram!

mrsjones sa...

Vilken härlig bild! Ja just det, jag vet inte många andra mänskliga tillstånd där man har så mycket krämpor men ändå förväntas fungera som ingenting.. Hoppas du får din HP beviljad!! kram

Bettan sa...

Haha, bilden är ju ganska lik mej! Fast - min yngste är 16...!!! Hm, ta bara bort 3-4 symptom och du har klimakteriet som i en liten ask! ;D
Håller en tumme för HP!

*kramar*

PS Du har mail.. :)