onsdag 27 augusti 2008

Vårdcentral och födelsedagspresent...


Trist väder idag!!

Idag har jag varit på vårdcentralen. Känns konstigt att sitta där som patient. Men det är väldigt smidigt med den nya rutin som startat där. Öppen mottagning där man tar en nummerlapp och så får man träffa en sjuksköterska och vid behov en läkare. Kontentan blev i alla fall, en hel drös med blodprover, vila hemma resten av veckan och så ny kontakt i slutet av veckan så får vi se vad som händer sen. Men nog om krämpor! Efter jag var klar på vårdcentralen gick jag, eller snarare åkte hiss några våningar upp... till mitt jobb och pratade med min chef. Hon är alltid så gullig! Men hon ville ha in en ansökan om föräldrarledighet. Hur länge har du tänkt vara hemma Ulrika? Hjälp! Det har jag inte ens tänkt på. För mig ligger fokus endast på att ta mig fram till snittdags och sen försöka att se till så det kommer ut en frisk levandes liten ny unge! Där slutar liksom min hjärna att planera. Men det finns såklart en fortsättning därefter också :-) så detta måste jag fundera på och räkna lite kring! Men denna mammaledigheten tänkte jag försöka göra något riktigt bra utav, utöver att lära känna den nya knytet och att följa Majas liv. Lite mer, bestämma min egen framtid. Ska jag jobba kvar som sjuksköterska? Ska jag hitta på något annat eget. Och i så fall VAD?? Ska jag nöja mig med det jag har eller ska jag göra någon förändring?? Sista året har jag lugnat ner mig, är inte lika rastlös längre.

Idag efter läkarbesöket har jag varit på stan och köpt födelsedagspresent till Majas kusin uppe i Luleå. Han fyller år i morgon och Maja ville gå på hans kalas sa hon igår. Synd att de bor så långt bort, eller kanske att VI bor så långt bort hur man nu ser det :-) På fredag är det 40-årskalas för min bror! Ska bli roligt! Tur att en annan har vääääldigt många år till dess! *host*

I morgon kväll ska jag också göra något väldigt kul och väldigt ovanligt! Men jag kan inte avslöja det nu, rapport kommer senare! Men jag ser fram emot det!


Dagens Maja:
Maja sjunger. Jag frågar vad det är för sång, jag har inte hört den tidigare.
Maja: det är en sång för tjejer.
Jag: ja???
Maja: Ja, alltså bara för tjejer inte för mammor!

Vad svarar man på det??

2 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Ska du sadla om helt? Annars så är ju sjuksköterska en himla bra grund för att ta sig vidare till andra jobb (t ex läkemedelsbranschen) eller vidareutbilda sig till barnmorska eller narkossköterska.
Kram!

Bettan sa...

Jobb byte kan du ju fundera på sedan! Det enda du behöver besluta nu, är ju hur du ska ta ut ledigheten, resten kan du du ju fundera över när knyttet har kommit, och du har vant dig vid att vara tvåbarnsmamma. hehe, du har gott om tid.. :D
Hoppas inte blodproven sätter stopp för lördagens äventyr!?
*bamsekramen*