fredag 18 juli 2008

Fredag!! Så skönt!

Äntligen är dessa tre dagar alldeles strax över. Dagar då jag jobbat, J jobbat 14-timmarspass och dagis varit stängt... Ett enda stort puzzel av att få ihop livet för Maja, så att hon har någon trygg plats att vara på när jobbet kräver mammas uppmärksamhet. J är ledig i morgon då jag tagit en extratur på mitt extrajobb. Samtidigt som det är väldigt kul så kan jag ångra mig lite att jag tagit extraturer. Men det är bara jobb en vecka till! Då går jag bara kvällsturer mån-torsdag och sen helgen. Kvällsturerna är ju lättare att fixa majapassning för, det gäller bara någon timma efter att jag gåptt till jobbet tills hennes pappa kommer och hämtar. Men när nästa vecka är över får även jag sälla mig till de semstrandes skara! Skönt skönt!

Igår gjorde Maja och jag nåt halvbusigt! Vi var och "provred" (kan man säga så om en treårig Maja??) en shettisvallack på 9 år. Han ska ut på foder efter betet och var en helt underbar liten häst. Som en hund, stod vi still hade jag hans mule mot låret, ville bli klappad. Han var jättesnäll mot Maja som tyckte det var så kul att rida på honom, han stod still när Maja härjade, blåste henne i ansiktet när hon stod bredvid! Maja skrattade!
Han är en svart grov shettis, och han heter Zorro! Så cool! Han är både riden och inkörd, förra vintern hade han stått hela vintern men ändå inte blivit dum av överskottsenergi. Kan det bli bättre? Så så får det bli. En Zorro i vinter. Tillsammans med H och hemma hos henne.
Det kommer kort på underverket, promise!!! Så är det nån som är sugen frampå att åka häst och vagn eller rida är ni hjärtligt välkomna! :-)

Inga kommentarer: