torsdag 10 juli 2008

Fredag i morgon!

Och samtidigt ny vecka för mig. Alltså graviditetsmässigt. I morgon startar vecka 21. Detta med bebis börjar kännas mer och mer häftigt! Det ska kanske verkligen bli av med en ny liten familjemedlem i november?!
Det är inte så länge till jag kan ha mina vanliga kläder. Hade min jeanskjol idag, jag kunde knappt andas! Puh! Dags att sätta gummiband i knapphålet att fästa knappen i, då funkar ju kläderna ett tag till. Får väl ändå se över vad jag har och komplettera med lite mammakläder. Jag har alltid våndats över att vara gravid under sommaren, men det går hur fint som helst. Visst, fötterna är mer svullna än vanligt. Men annars så mår jag faktiskt hur bra som helst. Kan bli toktrött ibland. Igår eftermiddag skulle jag bara lägga mig och vila på soffan. Pang bom så somnade jag och sov en timme. Inga problem att somna på kvällen sen. Kanske dags att börja käka järn!

Idag har Maja lekt med sin bästa kompis T. Först i stadsparken och senare på em/kvällen hemma hos dem. Antingen är de allra 'bästaste' kompisar eller så bråkar de så det slår gnistror. Båda är lika gamla och båda lika bestämda och har lika kort tålamod... Humöret hos dessa två fröknar pendlar ungefär tre gånger i kvarten! Puh! Så idag somnade lilla fröken gott. Annars märks det tydligt att hon inte får samma stimulans av oss som på dagis. Sista veckorna har det varit en hel massa tramasande vid läggningen. Tusen ursäkter att gå ur sängen och slippa sova... törstig, kissnödig, slagit sig (?), monster under sängen, fel napp... You name it! Men inte ikväll. Ikväll var hon jättetrött! Härligt med trötta 'ungar'!

PappaJ är på kundmiddag så jag har haft en kväll i lugn och ro. Gjort bort lite jobbfakturor, betalt egna räkningar. Gjort sånt där nödvändigt ont som gnagt som ett dåligt samvete, och som är väldigt skönt när det väl är gjort! TVn har inte ens varit på! Har också pratat med min bror som ska ordna lite papper för oss. Vilken tur att han finns som fixar allt för lillasyrran. Hans mantra med retfull blick är att "din största merit här i världen, är att vara syster till mig" Suck vad säger man? Tur att han har gott självförtroende! Att han faktiskt har ett litet uns rätt i andemeningen, skulle jag a l d r i g erkänna högt!! :-)

I morgon ledig dag. Ska åka ut till H och hundarna. Får se vad vi hittar på. Kanske spåra lite? Kanske ska ta Morrtens uppfödare på orden och testa lillprinsen också. Kan han behöva, han är för tillfället rastlösheten personifierad! Just nu är han hopplös. Borde ju vara trött och seg av värmen men inte, igår fick han värsta dårrycket på gräsmattan. Sprang som en tok i stora åttor runt mig och morrade åt... ingenting! Knäppskallen! =) Kanske fick friheten härom dagen honom på dumma tankar??

1 kommentar:

Anonym sa...

Tittar in och ser hur det är med dig/er emellanåt, bedrövligt att vi aldrig kan få till en träff;)
Nu går jag på semester och är hemma v. 30- 34 ring om du har en dag över.....
Sommar kramar från Orust