onsdag 4 juni 2008



Maja har fått en ny favvo. Karlsson på taket! Hon sitter som ett ljus! I morse innan hon ens hade gnuggat sömnen ur ögonen frågade hon om vi kunde se på Karlsson på taket. Dagis var inte att tänka på i hennes värld då! Som vanligt var det lock och pock och mamma vann...

Idag har det varit en bra dag på jobbet. En annorlunda strulig dag, men ändå en bra dag. Mycket turbulens här och var men samtidigt roligt och lärorikt att vara med i det och att kanske kunna påverka åt rätt håll. Hoppas det.

Annars så mår jag lite sådär. Hjärtklappning och oro i själen. På fredag skulle lillebror ha fötts. Egentligen redan för ett par veckor sedan med det planerade snitt som var lovat. Men den 6e var hans beräknade förlossning, då hade 40 veckor gått. Det är oerhört jobbigt att tänka så. Vår son. Han fattas. Har ett par närstående som är helt oförstående för mig och mina känslor, i stället behandlas jag som en inte egen vuxen individ som man kan prata om med andra. Att inte fronta mig, utan få andra att ge information. Fegt! Sånt gör mig vansinnig. Jag vill inte pratas om, utan pratas med. Annars kan man vara tyst! Och vad jag skriver här i den här bloggen kan inte på något sätt ge tillåtelse att prata med andra om mig, och tro att det är ok att göra det. Det där förstår jag bara inte! Men då får det vara!

Helgen var i alla fall helt fantastisk! Vi var i Örebro och Hallsberg. Träffade våra goa vänner där. Vänner som är så enkla att umgås med, som jag känner att jag kan vara totalt helt avslappnad tillsammans med. I bilen på vägen hem sa jag till J att "jag måste åka snart dit igen och träffa dem". "Men sådär säger du ju varje gång vi åker därifrån..." för så är det. Jag saknar deras sällskap! Vi var och badade i två insjöar. Maja var en fegpotta första dagen, gick i till knäna och sen pip och så upp i handduken. Men dagen efter ville hon inte gå upp ur vattnet! Hon doppade sig hela hon, hela huvudet! Tyckte det var lattjo!

1 kommentar:

Anna Maria Niia sa...

Jag saknade er också direkt efter vi sagt hejdå...

Hoppas dom uppfinner "beaming" snart så jag kan komma på en kaffe bara så där!

Många kramar

Har dig i mina tankar...