fredag 13 juni 2008

Fredag!



Veckorna går fort! Fredag redan! Har varit en rätt så jobbfylld dag. =massor på jobbet. En massa småsaker som väntat på mig. Som kanske inte är så väldigt akut men som måste göras eftersom det är "mina" vårdtagare och mitt ansvar. Saker som ska dokumenteras och informeras till dem som arbetar närmast vårdtagaren. Anhörigsamtal. Apotekkontakter. En del saker måste jag även förankra och diskutera tillsammans med vår läkare. Det är ett fritt arbete som jag trivs med. Ibland kanske rätt så enformigt och väldigt mycket kontorsittande. Ibland för lite patientkontakt. Men det är nog bara för att det råkade bli en sån dag idag. Jag kommer att jobba lite extra på timbasis på ett nytt ställe... jag vet jag är rätt så hopplös och har svårt att bara vara på ett ställe. Det är i den akuta vården, på jourcentralen och vårdcentralen i vår stad. I sommar ska det finnas en sk turistmottagning (ja det är verkligen så!!) Som tar hand om akuta problem för våra turister. Sånt tycker jag är kul. MEn jag kommer aldrig att släppa min hemsjukvårdstjänst, men den är ju perfekt att ha i botten och så finns det möjlighet att jobba lite extra. Tror att jag kan landa där och känna mig nöjd så. Jag vill ha både ock! Kontinuitet och flexibilitet!

Är proppmätta. Har precis proppat i oss fyra kartonger jordgubbar, J, Maja och jag! Mums!!

Inget besked idag! Väldigt frustrerande!! Skitfredag den 13e!!

2 kommentarer:

mrsjones sa...

Hej! Roligt att få läsa om dig och ditt liv! Trevlig midsommarhelg!

kram!

Diverselådan! sa...

Ha en trevligt midsommar!
Jättekramar från Annette