fredag 20 juni 2008

Midsommarafton!



Har haft en väldigt trevlig midsommarafton! Lugnt och skönt. Ätit gott, åkt båt, umgåtts med människor jag tycker om. Sedan strosande på stan, tittandes på folk... kände mig väldigt gammal och med många 'vuxenpoäng' där vi gick med sulky och Maja, hunden i koppel, åt glass och tyckte att ungdomarna var görfulla där de gick med sina sprite-petflaskor med nåt gult(!) i... fulla tjejer med så högklackade dojjor som de knappt kunde gå i, jag gick och funderade på om de kunde ta hand om sig och sina båtar? tänk om någon ramlar i havet utan att någon ser och kan hjälpa till? tänk om någon berusad tjej blir utnyttjad? Sen såg vi ett par polishästar, och får väl ändå hoppas att lagens väktare håller koll på och tar över ansvaret, för dem som inte klarar att ta hand om sig själva!
Sen kom såklart tankarna när Maja är sådär stor! Usch. Som tur är är det långt fram i tiden ännu. Förtränger det ett tag till. Fortfarande vill hon sitta i knät och mysa. Äta sin ZOO-tablettask på lördagarna. Tycker att Madicken är det bästa som finns att titta på. Tycker att Ramlösa är tillräckligt 'starkt' i munnen.
Det är väl bara att hoppas på att den uppfostran man ger är rätt.

Sen kom förresten det där beskedet i veckan. Och tio kg oro försvann... =)

Igår började jag på ett nytt jobb. Ska jobba lite extra där. Behöver lite action känner jag. Gick bredvid för att lära mig. Väldigt kul, men massor att lära. I natt har jag i drömmarna räddat livet på många med hjärtstopp!! Knappt att jag var utvilad när jag vaknade på grund av allt slit!! =)

Inga kommentarer: