onsdag 23 april 2008

Onsdag



Och lika vackert väder idag! Idag har jag jobbat, inne. Jobbigt när man vant sig vid att få vara ute och njuta! Fast det gjorde jag när jag kom hem, struntade i ICA och var ute med Maja på altanen. Detta är ju helt makalöst! Sommarvärme i april! Jonas sa att så här är högsommaren i Kiruna. "Ja, men det saknas något, sa jag! Myggorna" Det gick inte att vara ute där såna här dagar. Jag vet för jag försökte en gång! En fin dag i juli. Jag la en filt på gräsmattan och plockade fram en bra bok och skulle ligga där och läsa och sola! Jo, tjena! Jag stod ut... kanske en kvart! Myggor och myggsurr precis överallt. Sen sprang jag in i huset och ringde Jonas på jobbet; skrek och frågade Ska det vara såhär???? Han var helt frågande, vaddå? När jag förklarade började han gapskratta! Det var det svaret jag fick. Det var bara att gå in eller att ta på sig kläder! Sommaren är verkligen inte att rekommendera där uppe! Usch usch! Men hösten och våren, de går inte av för hackor! Man skulle ha bostäder lite överallt, så man kunde suga ut njutningen av olika platser. Då skulle jag ha en i Lysekil en i norrland och en i Italien eller Spanien. Det skulle vara härligt... Drömmar!

Jag håller på att lyssna på en ny cd-bok. Den är helt fantastisk! Munken som sålde sin Ferrari. Läs den!! Eller lyssna! Otroligt tänkvärd! Man kan förändra sitt tänkande, appropå det jag skrev igår. Om bittra negativa tankar.

Inga kommentarer: