onsdag 2 april 2008

Grupparbete!

Hade trott jag skulle få en kortmakareftermiddag idag. Icke sa Nicke! Det blev grupparbete i stället. Bra i och för sig att få delat upp uppgiften så att alla inte gör allt, det är slöseri med kvinnokraft =)
Gjorde några kort igår, men kommer på allt eftersom vilka tabbar jag gör, antar att det hör till. Får väl spara dessa första kort för att få ett gott skratt om nåt halvår... Jag kommer aldrig att visa upp dem här, men det får gå ändå.
Jag har hittat ett ställe här i stan där det finns fler pennor, så det är beställt idag. Kom ju genast på att det är ett tvång att ha fler nyanser. Längtar till de kommer. Har också beställt en (eller rätt så många i samma pris, det lättar samvetet lite) stämpel från pysselmyran. Jag såg den på mässan men köpte den inte då. Idag är den betald så nu väntar jag med spänning på posten. Jag har kommit på att det är kul (men svårarae såklart) med lite större stämplar. Roligare att färglägga.
Jag har också kommit på varför min käre sambo uppmuntrar denna hobbyn. Jag blev så himla glad när jag fick förvaringslådan med alla fack, och han har visat intresse och undrat över gjorda kort! Nu har jag funderat och kommit fram till att såklart han tycker det är bättre att jag är på hemmaplan och pysslar och gör kort, än köper en häst och är borta flera timmar varje dag =) Dessutom har min vän H åkt av sin häst så inni bänken igår och fick åka ambulans till akuten med misstanke om bäckenfraktur (som tur var hade hon ingen fraktur!!!! "bara" ordentligt mörbultad, stackarn!) och det gav J vatten på hans kvarn, hästar är farliga bla bla bla. Jaja, han är fin ändå =)

1 kommentar:

Diverselådan! sa...

Spännande att du börjat skrappa, kommer man få se dina alster på bloggen?
Kram från Annette