måndag 3 mars 2008

Ååå vilken helg!



Helt fantastisk! Allt har varit så himla bra! Så mycket vi hann med! Fredagskvällen åt vi bruschetta och drack Champagne! Att vi inte setts på flera år måste ju firas! Mmm så gott det är med kyld skumpa! Satt och pratade länge! Om allt möjligt. Och vilken vacker lägenhet. Mitt i mitten av Malmö. Gångväg till allt!
Morrten fick träffa Virus. Virus är en 10-årig boxerherre. Han talade tydligt om vart skåpet stod. Ingen liten terrier grabbhalva kunde komma där och komma där. Liksom. Men Morrten förstod precis och lekte sedan lite lugnare. Höll sig på mattan så att säga. Men lilla killen tyckte det var stort att vara i Malmö, även om han såg ut som en frågetecken när han skulle kissa. Här? Mot detta enda trädet? Var är skogen? Trafikljus som tickar var också jätteläskigt i terrierögon! Så många människor överallt. Och bilar. Och hundar. För att inte prata om alla änder i parkerna som var så roliga. Men matte var riktigt riktigt elak lät honom inte jaga en endaste liten and... fast de var så nära och inte flög iväg! Otroligt frustrerande tyckte han!

Lördagen startade med en ordentlig sovmorgon! Jag och Morrten sov i gamla pigrummet, häftigt! Det låg inåt gården så jag hörde ingenting! Så tyst och skönt. Efter frukost en rejäl långprommis på ett par timmar. Blåste så kallt. Jag hade visst glömt bort hur den skånska vinden känns! Brr! Men nu har jag sett Turning torso och Bo-01. Häftigt. Sen var det dags för shopping. Blev lite kul inköp. Bland annat tre fat. Ångrar att jag inte köpte ett par skor jag provade dock. Jaja, det får bli en annan gång. I kylan som var värmde vi oss på en bar och drack en varm choklad med Xanté, päronkonjak, och vispad grädde på toppen. Mums! Sen hem och slappa en stund. Schlagerfestival och mera vin! För att sedan fortsätta på en restaurang vid Lilla torg och äta Tapas tillsammans med ett gott Rioja (mycket vin blev det!) Kvällen avslutades på en bar med en drink innan taxi hem. Sen en lika god natts sömn. Sov till halv elva! 10.30! Ja jag skrev verkligen rätt! När gjorde jag det senast? Inte sedan Maja föddes. Jag har heller inte varit borta från henne och Jonas så här länge tidigare. Jag har (utan att få dåligt samvete) njutit i fulla fulla drag. Hela tiden. Varje minut! Njutit av att få köra bil och lyssna cd-bok i fred. Njutit av att vara ensam med goda vännen. Njutit att själv bestämma vad vi ska göra. Älskat känslan av att när jag vaknade sju, kunna vända mig om och somna om, med gott samvete, flera timmar. Njutit av att få lov att göra saker utan att bli avbruten. Göra färdigt. Få vara Ulrika. Inte mamma. Inte sambo. Bara väninna.

Det har verkligen varit en fantastisk helg. På alla plan! Den avslutades också på bästa sätt. Nämligen med världens bästa brunch på hotel Hilton. Det häftigast där var en chokladfontän, som man fick doppa jordgubbar, marshmallows och ananasbitar i. Till dessert. Förutom den bjöds det på ostron, räkcocktails, kaffe, juice, gott färskt bröd, frukter, pålägg... varm mat... efterrättsbord. Synd att jag skulle köra annars hade ett glas Champagne varit som pricken över i.

(Och det bästa av allt! Vi ska göra om detta i maj. Men då i Stockholm. Om det har jag i n t e berättat för Jonas! Inte ännu!)

När jag kom hem var hela golvet i tvättstugan full av smutstvätt. Tvättkorgen hade svämmat över. Jahapp, back in business... frågade varför, fick svaret Ojdå. Tredje maskinen håller på nu. Suck... Nu är jag mamma, sambo, hemmafru Ulrika. Igen! Ordningen är återställd!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Det är hårt att landa hemma hos bortskämda makar efter en så skön helg! *skrattar*
Jag tror att de "glömmer" omedvetet för att säkerställa hur den sanna ordningen skall vara - eller om man uttrycker det så här; man skall VETA att man är oumbärlig! Smutstvätt på golvet är bara ett av tusen bra sätt att kommunicera det till sin fru! ;)
Men det låter som om du hade en välbehövligt fantaskiskt skön helg i Malmö. Och Morrten fick massa miljöträning - inte dumt det heller!
//Marianne

Bettan sa...

Ha! Det kan du gott ha, din lilla gottegris! Jag har minsann fått ta hand om tvätten utan semester... ;)
Nej, skoja bara, det var dig verkligen väl unt! Roligt att höra att du haft en sådan skön helg! Det där med chokladfontän lät precis som något jag skulle ha gillat!
Och du, testa Xanté med lite limejuice och fyll på med Sprite - mums!

*kramen*