fredag 28 mars 2008

Fredagsfundering!

Jag trivs på mitt arbete. Det är roligt och stimulerande, och mina kollegor och arbetskamrater ute i vården är också bra. Liksom mina vårdtagare och anhöriga. Livet flyter på i nån sorts mak. Tänk att jag efter allt kringflackande i bemanningsbranschen hittat en plats där jag trivs. På en ö. I hemsjukvården. Ett självständigt arbete med stort ansvarsområde. Det är roligt! Väldigt roligt. Men. Jag får bara förlängt mitt vikariat med en månad i taget. Det är otroligt frustrerande. Att inte veta. Inte kunna planera. Ibland känns det som att "Näää, jag skiter i alltihop". Ska jag ha ett sånt ovisst arbete med den skitlönen (!) så kan jag lika gärna ha ett lika ovisst arbete som bemanningssköterska med minst sextio kronor mer i lön per timma plus bilersättning. Är jag riktigt klok som ens funderar på att stanna kvar?? Jag ska verkligen fundera!
Det om det.
Idag skulle jag ha ridit igen, var det tänkt. Men J kommer inte hem förrän sent och Maja kan ju inte följa med på hästen så det blir att vara hemma. Jaja, det blir väl fler tillfällen får jag hoppas. Jag mejlade på en annons igår. En häst som kunde lånas ut, för eventuellt senare köp. En Nordsvensk. 5-6 år nånting. Grundriden och westernriden. Han var jättefin, men fanns i Hjo. En bit bort. Får se!
I helgen ska jag på scrapmässa i Göteborg. Och träffa L och E. Ska bli jättekul!! Ska shoppa lite där tänkte jag, lite nybörjargrejer. Ska bli roligt att lära mig!
Och på söndag är det husvisning! Spännande! Om det nu inte blir snöstorm igen...

3 kommentarer:

Anna Maria Niia sa...

Det blev ändrade planer...
Vi åker på mässan imorgon lördag.

När skulle ni dit?

KRAM

Adhdmamman sa...

*Kramar*
Tänk så här (jag brukar FÖRSÖKA tänka så) att utan de där deppiga dagarna, kan man ej uppskatta de bra!

Pergotime...Ja vi ska ju till läkaren 10 April, är såååå nervös.
Får lite hjärtklappning faktiskt när jag tänker på det!
Men det är ju såklart värt det i slut ändan, HOPPAS jag/vi.

Kraaam

Bettan sa...

Hej gumman! Inte kunnat skriva på ett tag - haft besök från England. Men du, upp med hakan och allt det där (tidigare inlägg). Vet så himla väl hur du tänker - glömglömglöm!
Hm, urgullig häst men hur kommer man upp? ;D
Hoppas visningen i helgen gick bra, det blev ju iaf inget öväder den här gången...

*bamsekrammen*