tisdag 19 februari 2008

Tisdag...


Idag har jag varit på jobbet! Hälsat på lite. Pratat med min chef. Jag kunde få förlängt en månad till, till att börja med. Mest troligt blir det ännu längre sedan om jag vill. Jag vet inte, jag vill tänka. Men det kändes skönt att få höra att hon ville ha mig fortsatt på det vikariatet. Jag saknar vårdcentralsjobbet, men börjar jag där igen, ja då måste jag pendla. Och det får Maja betala i mer dagistid. Det är en nackdel.

Jag träffade en kollega också på jobbet idag, som berättade att hon varit med om precis samma sak som jag, för 20 år sedan. Det barnet hade haft en missbildning i huvudet. Också utan överlevnadschans. Det kändes skönt att hon berättade. Delade med sig. Trots att det var så länge sedan, så visste hon precis exakt hur det kändes för mig. Hur jag mådde. Det var någon form av samstämmighet. Häftig upplevelse. Jag är tacksam över att hon berättade.

Efter det blev det en härlig promenad i vårvädret, uppe i mina berg. Med Morrten. Vi är som ler och långhalm (heter det så??) Rana jättesur över att få stanna hemma, men hon är för stel, och har för ont. Det går bara inte. För hennes skull.

Klockan två hade Maja tid hos barndoktorn. När jag kom till dagis för att hämta möttes jag av en liten prinsessa utklädd i lång röd klänning, diadem och schal... Man smälter! I alla fall, i höstas skrevs en remiss för utredning av en barnläkare, av en vc-doktor. Jag begärde det eftersom så många olika läkare talat om att hon kanske har astma. Idag fick vi utskrivet inhalationer som vi ska pröva. Skönt att ha något som förhoppningsvis hjälper om andningen blir påverkad igen.

Appropå bilden... har varit hysteriskt chokladsugen idag! Men har varit ståndaktig, så ikväll gjorde jag mig en skål med morötter och paprika i stället. Jösses så präktigt tråkigt!!!!

Inga kommentarer: