onsdag 20 februari 2008

Så var det onsdag..

...och skola på förmiddagen. Träffade vår uppsatshandledare och det vi hittills kommit fram till verkade vara bra. Skönt. Ligger i fas. Ingen superstress. Lunch i skolan med urmysig klasskompis. Skönt att prata om allt möjligt. Sedan körde jag sakta hem och lyssnade på min cd-bok. Avkopplande!

Har kommit till nya insikter idag. Det var väldigt vad klok jag blivit sista månaderna! Inget jag vill skriva om egentligen. Jag har det i mitt huvud. En del delat med mina bröder. Fin feedback. Det handlar om relationer. I familjer. Hur man beter sig och hur man inte beter sig. Konsekvenser av sitt handlande. För länge sedan och nu. Det handlar också om ork energi och om jag har viljan att förändra det som är. Till vilken nytta och för vems nytta? Jag känner att min tid och energi i dagsläget endast räcker för mig själv. Jag är väldigt fokuserad bara på mig. En ny upplevelse. Hur jag mår. Vad jag vill! Och jag lägger min tid och engagemang på min älskade familj. Det räcker.

Annars har dagen gått i vanliga rutiner. Långpromenad med Morrten. Gick en långrunda med en världens mardrömsbacke. Nära-döden-upplevelse på toppen. Usch!! Men nyttigt! Maja varit på dagis, hon var ute och gungade med bästa kompisen T när jag kom och hämtade. Maja ville ha sina Pippi-tömmar (stövlar) på sig hem, det fick hon. Såklart!

Imorgon efter dagis ska jag åka upp och fika på jobbet. Lägga schema för nästa period. April ut. Känns sådär. Tar energi. Jag behöver få en dos med det. Hur hämtar man kraft och ork? Mina promenader ger en del. Men inte så det räcker märker jag. Det måste jag ta reda på!

Nåt annat? Jo, förresten, jag har jäkligt ont i halsen idag... =)

Kom på ett ämne jag måste skriva lite om imorgon? Jag har kommit på att ordspråket: "I nöden prövas vännen" har visat mig sitt rätt jag. Sista månaderna har det kommit stöttning och vänlighet från de mest oväntade håll. Det är fantastiskt vilka vänner jag har runt omkring mig. En del som jag inte visste om...

Inga kommentarer: