söndag 18 november 2007

Skön söndag!

Med middag tillsammans med egen familj och min mamma på Brygghuset i Fiskebäckskil, kika in här och njut av hemsidan och vackra bilder! Det finns ett förrättsbord med sill, potatis, gubbröra, lax, sallad, ägg, bröd o.s.v. som ingår i alla menyer... mums! Efter en STOR förrättstallrik åt jag stekt rödtunga (plattfisk) underbart gott och till dessert glass. De andra i "sällskapet" åt fisksoppa, den går inte heller av för hackor!
Annars en gråmulen dag, sambo och dotter åkte och hälsade på vänner på förmiddagen, jag var urtrött somnade på soffan i stället...
Nu tittar dotter på Teletubbies, helt paralyserad!

I morgon skola igen, kul. En ny kurs som jag missat två gånger av på grund av sjuk dotter men det går ju att ta igen! Nästa vecka ska jag börja gå bredvid på ett nytt ställe i hemsjukvården som jag inte varit på tidigare. Jag har tackat ja till ett vikariat där januari ut, ev förlängning. Ska bli kul, även om vårdcentraljobbet är strået vassare. Men där blir det ju ingen tjänst förrän till sommaren. I fredags jobbade jag på vårdcentralen och sent på eftermiddagen kom det in en patient som var rätt skruttig, det visade sig vara en trolig hjärtinfarkt. Spännande att ha ansvaret själv, ja en läkare fanns förstås men ändå. En kick för mig som sjuksköterska. Låter det hemskt?

Livet är rätt gött!!

Inga kommentarer: