tisdag 13 november 2007

Anställningsintervju...

... och ledig dag. Jag har idag varit på samtal för min anställning på vårdcentralen där jag varit ett år inhyrd av ett bemanningsbolag. Nu kommer jag att timanställd direkt av vårdcentralen. Det var kramar hit och dit och de sa att de saknat mig och tyckte det var kul att jag skulle börja jobba igen! Sånt värmer! Jag pratade länge med chefen och det ska bli två distriktssköterskor som ska gå i pension under 2008, troligen i samband med semestern. En av de tjänsterna kan bli min om jag vill, och om inget annat händer. Fram tills dess är jag timanställd och kan dels jobba som vanlig syrra och dels som distriktssköterska vid behov. När allt är klart och jag och min nya dsk-kollega är i tjänst ska vi diskutera med den kvarvarande distriktssköterskan hur vi ska göra rent praktiskt. Vårdcentralen bemannar dels den stora vc och dels två filialer, vi får väl turas om.
Och det bästa är att chefen var glad åt graviditeten och "trots" den ville anställa mig, "du kommer och jobbar när mammaledigeheten är över, vi vill ha dig" (skryt skryt, men det stärker egot :-) )

Trodde inte mina ögon, det snöar!! Inte så att det lägger sig men det snöra m y c k e t!! Så nu var det vinter då ja!

Inga kommentarer: