fredag 6 juli 2012

Fredag 6 juli=spöregn!

Läget under kontroll igen.Gick av imorse, jobbat halvt dygn, 14 timmar. Några kvällsturer och två natturer. Prio treor. Med andra ord, inget akut. Vi hade en etta, men när vi kom fram ville inte patienten följa med oss, utan fick behandling och en stunds prat om allt möjligt. Sen drog han täcket över huvudet och timmerstockar drogs... Jaja, ibland får man agera sällskapsdam ;) Kul jobb! Trots att sommarnätterna är tuffa och jag är så trött att jag nästan gråter när larmet går. Jobbar för det mesta med goa kollegor. Omtänksamma och hjälpsamma och jobb verkar finnas jobb även i höst. På torsdag i nästa vecka kommer antagningsbeskedet från vhs. Jag är himla nyfiken på om jag kommer in. Det skulle jag tro, jag ligger i topp i den kvoten som innebär högskolepoäng. Jag har ju hur många som helst ;) först en himla massa från teologen i Lund. Ååh vilken rolig tid det var. Läste första året tillsammans med dem som skulle bli präster. Det skulle inte jag.. sedan inriktning på etikkurser. Härlig stämning på den institutionen. Sedan sjuksköterskeutbildningen. Och en distrikssköterskeutbildning, förutom sista kursen.. som jag ska läsa och tenta av någon gång! Och så nu då prehospital sjukvård, med andra ord ambulanssjuksköterska.
Tänk att doktorera inom medicinsk etik. Kombinera mina utbildningar. Det vore nåt. En dröm. Och mina drömmar brukar jag ju genomföra, så kanske även denna! :) En annan dröm är att jobba utomlands. Då är ambulanssjukvårdsutbildningen som handen i handsken. Plus erfarenhet, ju fler år ju bättre. Och jag kommer att jobba samtidigt som jag pluggar.

Helgen ledig. Maja ska på barnkalas på söndag. Annars inga planer. Ikväll har hon en kompis hemma som sover över. Spännande. Hoppas på gott väder trots att yr.no lovar ännu mera regn... Nästa vecka fyra dagars dagbil. Pussel igen med barnvakter och även dagis/fritids på nya stället. Då kommer stressen och oron i magen som ett brev på posten.. Det tar jag då. Nu är nu.

Fredag kväll, och ingen tv! Paj! Boring!! Blir dator i stället!!

Inga kommentarer: