onsdag 29 juni 2011

wtai Göteborg igår!

Jo så blev det, jag hamnade på konsert i Göteborg igår. En vän hade en biljett över, och det kunde ju inte missas. Sahara hotnights spelade vid lunchtid så dem hann jag inte med, men det gjorde inget. När jag fick frågan fick jag en jäkla fart! Barnvakt ordnades, hunden rastades, ungarna proppades fulla av lunch, blöjor byttes, fika packades liksom hinkar och spadar och så gick barn och vakt till lekparken. Och Ulrikan susade mot götet och Azaleadalen i Slottsskogen. Vädret var helt fantastiskt, utomhuskonserter på två scener alternerades. Härlig stämning. Det luktade flottyrkäk, popcorn och öl. Bajjamajor på rad, ungdomar. Shit jag var bland de äldsta! ;) Coldplay var sist ut, trots kassa recensioner på nätet idag, njöt jag i fulla drag! Kanoners!! Det ska helt enkelt vara gott att leva! Var hemma vid tvåtiden inatt. Hade svårt att koppla av och varva ner, tog en stund att somna, så idag är det lite segt. Trots det - helt klart värt varenda minut igår!

Det blir snart mer Göteborg för mig. I helgen igen! Då kommer det norrlandsbesök dit för annan konsert. Jag kan ju inte låta dem vara här utan påhäls! Jättekul!! Konserten hoppar jag, fast självklart ställer jag upp som shoppingsällskap!! Shoppa och strosa är alltid kul, fika och uppdatera och uppdateras! Viktigt ;)

Idag lika fint väder som igår. Maja är redan på plats med kompis i Pinnevik. Anna och jag väntar på att Axel ska vakna från lunchvilan, sen ska vi göra de andra sällskap.

Inga kommentarer: