måndag 20 juni 2011

Måndag och midsommarvecka!

Jag har lite svårt att greppa att sommaren är här. Juni = sommarmånad! Och juni rasar iväg. Jag har längtat som en tok efter den här sommaren, och det känns som att jag måste njuta varenda dag :) barnen går sista veckan på dagis denna veckan, sen är det sommarlov tills mitten av augusti. Det kanske är på grund av att dagis ännu inte är slut som det inte känns som 'riktig' sommar ännu.
Helgen har varit skön. Inget speciellt egentligen, men lugn och ro. Lagom stros, fikor, vänumgänge, och såklart lite shopping. Kånkade in hela familjen inklusive hund i bilen igår och körde på bilpromenad med ett självklart stop för koll i affär. Nåt fick vi hitta på, för igår var det tråkväder... Regn hela dagen! Vad härligt det är att kunna shoppa sig glad, det finns alldeles säkert en diagnos på dylikt beteende. Men det är en sjukdom jag gärna 'lider' utav ;)
Midsommar är planerad, ska bli mysigt. Tillsammans med goda vänner. Det ska visst regna, men vad gör det? Regn på midsommar hör ju till numera :)

Måndag, först dagis med Annapanna, sedan inskolning för Maja på fritids! Promenad därpå hoppas jag!!

.........
Dagens - vagnpromenad! 10.91 km. Skönt som bara den. Pulverdag och så lammfilé på kvällen. Mmm gott!

Inga kommentarer: