torsdag 21 april 2011

Vilken underbar dag! Solen skinit från blå himmel och jag har varit ute mest hela dan! Jag är på ett strålande gott humör. Länge sedan jag kände mig såhär tillfreds! Jag tror aldrig att jag längtat så intensivt efter en vår tidigare som jag gjort detta år, och nu är den här! Äntligen!
Efter att jag lämnat två påskkärringar på dagis gick jag min vanliga långlångrunda. Benen gick som bara den. Morrten tyckte det var lite för varmt och/eller lite för högt tempo. Han var trött lilla raggsockan. Undrar om han kanske behöver ett fetare foder när vi går såna här långa rundor! Ska testa.
Efter promenad, lunch och storhandling köpte jag mig en ny cykel. Min gamla blev snodd, nån jävel (sorry) gick in på vår tomt och uppför en stentrappa och stal min fina silvriga Crescent mountain bike. Nu blev det en röd dito men mer en cityvariant. Med barnsits bakpå, då kan Axel och jag cykla våra motionsrundor ibland. Kul! Och jag kan cykla till jobbet och rulla hem. Nerför hem och uppför dit :)

Efter dagishämtning åkte Maja och jag hem till en kompis och tog med henne, hennes syster och hennes dotter och åkte till ett stall. Där fick vi låna två schetlandsponnyer som tjejerna red på. Ååå så mysigt jag tyckte det var, hämta hästar från hagen, borsta, sadla och tränsa. Maja jätteduktig trots att det var ett par år sedan hon red senast. Hon till och med travade. Redig tjej, och jättestolt. Jag likaså!

Igår var denna Ulrikan och Axel på äventyr i Göteborg. Kollade lite klänningar till stundande bröllop vi ska få bevittna i juni, men hittade inget som föll mig i smaken. Göteborg är en härlig stad, åker gärna dit igen och strosar. Allra helst ensam, men man kan ju inte alltd få allt man vill ha! Mamman behöver lite alldeles egen tid ibland!! Dessutom meckigt att prova klänningar med liten uttråkad prins i vagnen... Såså får det bli!


...............

Fm promenad med vagn och vovve: 1,56 mil. Bättre tempo idag.

Kväll: intervall på CT 1 mil.

Nöjd!!

Inga kommentarer: