fredag 22 april 2011

Underbart flow!!

Åå vad jag är impad av mig själv precis nu. Jag kände för en promenad, så jag bytte om, kopplade hunden och snörade på mig nya sköna löparskorna och begav mig. Ljudbok i öronen, nu snurrar Matrevolutionen av kostdoktorn Andreas Eenfeldt (jag har ett gott öga till vissa kloka doktorer ;), och ställde sen in appen så att jag sen ser hur långt jag gått. Måste ju veta siffran komma nåt. För, just de där komma nåt är så otroligt viktiga ;) efter ett tag började benen tycka det var trist att gå så de började springa. Vovven undrade vad i hela friden detta skulle vara bra för, stretade och tyckte att den där matten kunde ta sig i dalen eller nåt. Men obeveklig matte fortsatte att springa. Ända hem. Jag vet inte exakt hur långt det blev men runt 7 km kanske. 9.96 totalt så det kan nog stämma! Herregud vad jag är impad av detta. Jag trodde verkligen inte att det skulle gå. Tänk vad jag underskattat min ork och kondis. Själva flåset var inte problemet, det var orken i benen, låren är som spagetti nu. Andfåddsmässigt skulle jag kunna springa ännu längre, och det får bli en ny runda imorgon. Ikväll ska vi njuta av god mat och gott vin. Tillsammans med goda vänner. Så himla mysigt!

Flow kännetecknas av: Att koncentrationen intensifieras, att medvetenheten ökar och att känslan av passerande tid upphör. Efteråt upplever man en känsla av tillfredsställelse inombords.

Precis så är det! Jag mår så bra ända in i hjärteroten! Måtte det nu fortsätta kännas så här länge länge!!


..........

Dagens prom-löprunda 9.96 km. Första joggingturen, underbart! Grymt nöjd!

Inga kommentarer: