torsdag 28 april 2011

Underbara torsdag!!

Vilket fantastiskt väder, underbara underbara sol! Axel vagn Morrten och jag gick långlångrundan. Efter en knapp mil tog ljudboken slut och jag kunde inte välja vilken ny jag skulle lyssna på, då satte jag istället på min igår nyöverförda Sahara hotnights cd och började lyssna. Som av sig själv började benen att springa. Med vagn och lite trött vovve. Men vi joggade på, det såg säkert inte klokt ut... Axel satt och kiknade av skratt, det var kul när morsan sprang med vagnen!
Det är sån otrolig kick att uppleva energin i kroppen! Trots en mils snabb powerwalk fanns kraft att springa! I min kropp! Jag blir glad och lycklig igen. Fyller på reserverna. Njuter, det är riktigt gott att leva!

Nog med egoskrivande. Idag är det också Majas födelsedag. Hela sex år blir hon. Stora tjejen med sju tappade tänder, som hon själv gärna talar om. Hon fick frukostbricka på sängen, paket kort och blomma. Så glad hon blev, lilla stora underbara unge! Vi tog lite sovmorgon till dagis och var inte där förrän strax efter halv tio. Då fick Maja hissa flaggan på lekgården. Stolt tjej!


..............
Dagens:
Fm, 13.97 km. Snabb prom och så några km jogg på slutet. Mycket nöjd!! Enligt appen på telefonen brände jag 940 kalorier på den promenaden! Yes!!

Inga kommentarer: