torsdag 14 april 2011

Torsdag och våren är här! Idag sken solen från blå himmel på förmiddagen. Då gick Ulrika vagn och vovve ut och gick i vanlig ordning. Benen var pigga och det var otroligt skönt! Vid ett vägskäl där jag brukar gå höger tog jag vänster och gick en timma längre. Nästan en och en halv mil blev det. Benen trötta, huvudet rensat, nya planer konstruerades och livet känns gott att leva. Om än något frustrerat. Såna här dagar är bra dagar.

Nu ikväll har Maja och jag varit värsta mannekängerna. På en modevisning på Hotellet, som stadens affärer hade för att visa sin vår och sommarkollektion, var vi med och visade för en av affärerna. Tre olika klädbyten, upp på podiet fram och tillbaka. Visa vända le! En himla massa kvinnor 45-plus som tittade, pirrigt men jättekul! Och Maja hade inga nerver alls, hon tyckte det var toppen, spexade och charmade publiken! Men sen kväll för henne, så det är bra att dagis är stängt imorgon, nån utvecklingsdag för fröknarna. Vår bästa bästa barnvakt hade hållt lilla och stora A vakna länge, det finns alltså hopp om en liten sovmorgon imorgon. I alla fall till klockan sju... Hoppas hoppas!

Jobbet ja, jo det blir om jag vill. På en jourmottagning. Jag ska hoppa på det har jag bestämt mig för. Kommer bli görbra. Jag måste också avsluta min vidareutbildning i höst, den har legat vilande på grund av de två A:nas inkliv i familjen. Även om jag nog inte kommer att jobba som distriktssköterska känns det inte bra att ha en utbildning ofärdig. Jag har bara två kurser kvar, så det blir ju ett bra upplägg med lite nattjobb.

Nu ska denna mannek... eh jag menar trötta slitna valkiga trebarnsmorsan tvätta bort allt spackel och krypa ner under duntäcket och hoppas på att det blir en lika härlig dag imorgon!! :)

Over and out!

..........
Dagens:

Vagnpromenad, 1.44 mil. Pigga ben!

2 kommentarer:

Bettan sa...

Haha, valkig???!!! Det finns inte en chans, med alla mil du har i kroppen! Vill du se på RIKTIGA valkar finns på T-vägen, det är bara komma och kolla.. ;D
Kram

Ulrika sa...

Åh jösses om du bara visste vad som fanns och finns att ta utav så förstod du att valkar är en underdrift... ;)
Ha en fin helg!!
Stor kram!!