onsdag 13 april 2011

Mmm kaffetåren den bästa är, av alla jordens drycker. Håller med. Vad vore livet utan kaffe? Olevbart! En söt stor latte ibland, en liten kolsvart kopp espresso ibland. Dagens första kopp svart starkt kaffe inmundigades klockan halv fem imorse... Ungeländet, ja den yngste alltså ;) vaknade strax efter fyra i natt. Jag gick upp i vanlig ordning och gjorde en flarra välling, men se det ville lille prinsen inte ha. Inte heller napp. Blöjan var ok, och han kändes inte varm. Så jag gick och la mig igen, stoppade in gula öronproppar och tänkte, i min enfald, att yngen nog skulle somna om. In hell!! Efter en kvarts gny som eskalerade till ett högt tjoande, var det bara att masa mig upp, hämta lilla yngen och försöka få honom att somna bredvid mig, i min säng. Anna höll på att vakna när billo ylade. Men sova var totalt överskattat tyckte Axel. Puh! Därför börjar jag känna mig lite mör just nu! För efter dagislämningen av syrrorna, samtalade den onde och den gode på mina axlar, promenad eller hem och sova. Axel skulle ju ändå sova. Ta daaaa.... Den gode vann! Haha! En underbart skön långpromenad, via ICA och inköp av mer vaniljyoghurt :) perfekt mellis!

Jag har förresten fått ett mycket spännande jobberbjudande. Natt på en jourcentral, dock inte i min stad. Lite långt att köra, men om lönen är som utlovats kan det vara värt det. Skulle vara perfekt att ha en liten % i Sverige, och sen jobba i Norge. Ska fundera i eftermiddag, och ikväll ska jag träffa min ev blivande arbetsgivare! Ett privat bolag, spännande spännande!! Kruxet är att få det att funka hemma. Men jag brukar kunna trixa och fixa och slå knut på mig så att allt rullar på, så varför skulle det inte funka denna gången?
..................


Dagens:
Långprommis med snabba pigga ben, 9 km.

Inga kommentarer: