måndag 11 april 2011

Härliga måndag!

Vilken skön dag!! Den började som sig bör med vagn och hundrunda på 1 mil. Idag tillsammans med en väninna som också är hemma med barn. Vi gick jädrar i mig snabbt! Hon hade en tid på bvc som fick passas. Bra med lite eld i våra 'lompol'=rumpor på Annaiska. Hemma igen blev det kaffe och lite plock innan det var dags att snöra på mig skorna igen och ny promenad, till bvc även för oss. Dags för vaccination i de goe låren. Två sprutor, lilleman fick lite glukos att suga på samtidigt, det tog udden av det onda. 12 kilo väger klunsen nu och var 84 cm lång, om jag kommer ihåg rätt! Jag glömde boken i vanlig ordning så jag har det inte ifyllt. En Iprensupp i ändan fick han innan sängdags. Han brukar bli lite påverkad, temp och gnäll. Såklart det gör ont! Då är det bättre att mota Olle i grind.

Efter bvc gick vi hem och käkade lite för att sedan ta en ny sväng ut och hämta systrarna bus från dagis. De var ute och lekte och hade egentligen inte alls varken tid eller lust att följa med mig. Anna var för söt när hon såg mig komma, då sprang hon fram till staketet och plutade med munnen ut genom spjälorna, 'mamma pussa'. Såklart mamma gjorde, strunt samma att snoret runnit och att det var sand i hela ansiktet. Lilla unge vad jag älskar!
Väl hemma blev det saft&bullfika för tjejerna och kaffe för mig. Utomhus! På trädäcket. Som jag längtat. Solen värmer ju, och jag upptäckte imorse att jag faktiskt fått fräknar! Haha! Barngympa en timma för Maja, och då hann Anna somna i soffan, illa illa. Ett litet helsike att få henne att somna ikväll!

Har nu en lovely soff- och tvkväll med vovven i knävecken. Tyst och skönt! Jag bestämmer över fjärren och dricker citronvatten. Måste erkänna lite tyst att det inte kommer att vara så dumt att vara gräsänka i några dagar... ;)


...................................

Dagens träning:
1 mil snabb vagnprom med M.
4 km prom till bvc och en annan väg hem.
15 km CT, ikväll dock väldigt tunga och trötta ben! Inget tempo.
50 situps.

Rätt nöjd.

Inga kommentarer: