måndag 25 april 2011

Det är så befriande att springa! Det trodde jag aldrig skulle komma ur min mun. Men så är det. Nu har jag precis kommit hem efter en timmas och dryga sju kilometer eller fyra varvs kutande runt i elljusspåret. Och herre gud -JAG ORKADE!! Jag sprang hela tiden! Konstant, två pauser då jag försökte skaka bort mjölksyra ur benen bara, men flåset fanns utan problem, det är benen som tar slut. Planen var att om jag fixar tre varv så får det vara mer än nog. När tredje varvet var avklarat var benen pigga så då blev det ett varv till. När jag varvade en promenerandes man för tredje gången var hans kommentar 'du var allt en enveten jävel' hahaha!! Så himla kul!!
Nu är kroppen trött, huvudet rensat, energi påfyllt i kropp och själ och jag ser fram emot en skön vecka!! Att kuta runt är verkligen skönt!!
Den enda som är väldigt missnöjd är lille raggisen Morrten, nosen var tryckt mot golvet och han blängde på mig när jag gick utan att han fick följa med! Nästa gång ska han få följa med första varvet eller kanske sista... Så får han sen vänta i bilen! Lillgubben, sicken mattegris <3

.........

Så dagens motion blev 7.14 km kut runt runt! Fantastiskt nöjd!

1 kommentar:

Camillasrum sa...

Visst är det underbart att springa, eller jogga :-) Jag har sprungit en gång och hoppas komma igång ordentligt nu under maj :-) Önskar dig en härlig tisdag! Kram