lördag 2 april 2011

Det är så befriande att rensa och slänga! Dagens uppgift liksom senaste dagarnas, har varit att gå igenom kläder. Prova, kritiskt granska, rensa och lägga i en hög till kompis och kollega som också är på väg nedåt, och en annan hög till soptippen. Det är så häftigt att pröva kläder som har passat men som nu faktiskt inte gör det längre. De har blivit för stora helt enkelt! Underbart! Men det 'värsta' (bästa!!) av allt är att det inte blir så mycket över till sparahögen =shoppa nytt!!!! Senaste årens frosseri och dåliga karaktär i och med alla graviditeter och uppgivenhet, har inneburit att jag nästan bara gått i mammakläder. Dessa är slängda! Liksom amningsbehåar, tunikor med extra plats för bebismage, snickarbyxor med dito plats, amningströjor och amningslinnen... Jag ska inte blir gravid igen. Det är en underbar känsla. Min kropp är min egen igen. Är det ett egotänk? Ja kanske det. Men det bjuder jag åt mig själv att tycka. Varför inte? Tre levande barn, friska och glada och som sätter mig i fart dagarna i ända är något jag är fantastiskt tacksam och lycklig över. En av alla doktorer vi träffade på vägen genom alla graviditeter sa att man ska inte bara göra och bära barn, man ska orka med dem sedan också, och ge dem en bra uppväxt. Det är sant. Och med i år 39 (!!) år på nacken, skulle jag inte orka med fler amningsnätter och vakennnätter. Lilleman sover numera från 19-07. Lovely! Hösten som gick var vidrig. Jag var så fruktansvärt och in i märgen trött. Det fanns liksom inget end. Det var grymt jobbigt. Konstant trött. Men vilka underbara kollegor jag har och hade som stöttade och oroade sig. Goa ni!! Men jag vill never ever vara med om det igen! Därför är jag fullt nöjd med de små och lite större barn som jag har. Nu är det liksom min tur att renoveras :)

Appropå kläder, så har jag också hittat lite gamla kläder också, såna som jag hade för knappt tio år sedan, och som återigen passar. En del av dem är ju hopplöst omoderna och helt fel, men vissa av dem sparas. Trots detta är jag är inte nöjd. Absolut inte. Ner några storlekar till. Skulle jag kunna använda tja.. kanske storlek 38? Ja då skulle jag vara mer än nöjd! :)

Igår hade jag en ätardag. Vi hade goda vänner på middag, det blev smarrig mat, vin, dessert a la GI, en skål med nötter och jag snodde lite chips och ostbågar från Majas fredsgsmys. Det var sååå himla gott! Det var inte gränslöst frosseri utan mer en liten njutning! Jag tänker unna mig något gott och sött ibland. Annars blir livet för trökigt! Men varken promenad eller crosstrainer igår=dåligt samvete idag. Därför blev det en temposnabb morgonlångpromenad med hund i handen. Ingen vagn. Vilken otrolig skillnad det är att gå utan att putta på en pansarvagn med liten gosse i. Benen pigga och fulla av energi. De ville springa :)

Nu lördag eftermiddag och rastlösheten kommer krypande. Mellanmål intaget, minikeso pudrat med kanel och skuret päron i, liksom en näve pumpakärnor. Gott! Dags att trampa bort springet i benen tror jag...

Inga kommentarer: