lördag 5 mars 2011

Härlig dag! Den började med en Anna som tjoade från sin säng: maaammmmaaa, maaaaaammmmmmmmaaaaa läääääällllli! Jahapp, upp och hoppa. Fixa välling och sen mys i sängen tills resten vaknade. Det dröjde inte så länge! Halv tio var frukosten uppäten, fikaväskorna packade, bilen full av fastspända barn. Och kosan gick västerut, till Nordens ark. De utrotningshotade djurens park. En härlig dag där vi hade turen att få se många av djuren. När vi satt och fikade i varghuset, låg det flera vargar precis utanför de stora rutorna och solade sig i gasset. Anna tyckte det var fina 'hyndar'. Maja hade kompis med sig så dessa två höll mest på att tramsa, men de hade kul i alla fall. Lilleman tyckte mest att det var skönt att vara ute, alla hade rosiga kinder. Härligt!!
Efter Nordens ark körde vi via goa vänner för kaffe och lite påhäls.
När vi kom hem efter ytterligare lite kaffe och mat till de små, fick crosstrainern veta vad den hette, och jag också... En och en halv mils trampande, shit mina ben! Efter det en dusch och sen supergod mat och ett gott rött till det!
Nu sitter jag i soffan med ipaden i knät, rätt så nöjd, mätt och tillfreds i kroppen. Benen skönt sega, magen mätt och ett litet sting av dåligt samvete över frosseriet i kött och vin. Fruktsallad med grädde till dessert. Men maten är på GI-vis så rätt ok är det ändå tror jag, och jag lät ju faktiskt Majas och Annas skål med lördagsgodis vara utan att jag stal en enda! Bra jobbat Ulrika :)

Imorgon söndag, får se om vi hittar på nåt kul. Simskola för Maja blir det i alla fall.

Inga kommentarer: