söndag 27 februari 2011

Lørdag natt mot søndag morgen...

...nu længtar Ulrika till sin sæng! Shit så seg jag ær i huvudet och i kroppen! Kroppen vill sova!! Två timmar kvar sen ær sængen min! Jag har førberett allt jag kan førbereda så att jag hinner komma ivæg 7.30 nær passet slutar. Inte en minut længre ska jag stanna. Sen hoppas jag på att sova till klockan tre och inte vakna vid ett som jag gjorde idag! Øronproppar in och sedan ZzZzZz! Och efter det vakna och bara ha ett mastodontpass kvar innan hemfærd. Jag tror inte att jag ska gøra fler kvæll-natt-pass. Møjligtsvis varannan dag, att børja jobbhelgen med natt, sen ett kvæll-natt-pass før att sedan avsluta med en enkelnatt. Det får ræcka!

Nu dags att førbereda 'klockan sexantibiotikan'!! Sedan spruta antibiotika så det står hærliga till!! Vi har fått flera øverbelæggningar i natt, varav en patient får ligga bakom en skærm i korridoren, oværdigt tycker jag!  Vældigt många antibiotika att blanda och spruta men det ær ju trots allt en infektionsavdelning jag ær på. Lite olika diagnoser, allt från utvecklad AIDS till tyfoidfeber, heroinmissbrukare som fått inlammation dær de stuckit sig, personer med urinvægsinfektioner, sinuiter, och inflammation på en hjærtklaff. Otroligt lærorikt!

Men nu ær jag hemskt saknig efter mina små ongar! Jag længtar efter att krama om dem alla tre! Snusa lilleman i nacken, få bløta pussar på munnen av Anna och få en liten (stor!) Maja som vill gosa i famnen! Men snart ær jag hemma igen =)

Inga kommentarer: