lördag 15 januari 2011

Lördag!

Jag tror inte att det är sant! Igår kväll kräktes Anna i sängen, två gånger. Sen somnade hon. I dag är magen kass. Men hon är pigg. Jag försöker komma på hundra andra orsaker än vinterkräksjuka. För det är det INTE har jag bestämt! Jag tycker faktiskt att vi haft nog av den varan sista tiden! Usch!
Ikväll jobb för min del, jag hoppas verkligen (!) inte att det blir en repris av det som hände för några helger sedan, jag fick magsjuka på jobbet. Vidrigt! Första tecknet så åker jag hem! Ska jag spy ska det vara hemma på mitt dass!!

Lördagsfrukosten var urtrist, de andra åt yoghurt, rostat bröd med västerbottensost och marmelad på, egenpressad apelsinjuice... jag drack en kopp te utan honung i. Då kan det faktiskt kvitta med te. Trökigt! Men målbild sommar, fina kläder och kanske bad i havet för en gångs skull?? Men jag måste ändå säga att hungrig det är jag faktiskt inte. Inte speciellt alls. Kommer det sug så dricker jag. Och jag fuskar med att dricka cola zero ibland. Annars kopiösa mängder vatten. Mer eller mindre alltid kissnödig.
Det är alltså inte hungern som är det jobbiga. Det är mer det sociala att äta tillsammans, och dricka tillsammans. Vin. God mat. Lördagsgodis. Igår åt Maja marängswiss, DET var jobbigt! Så helgerna kommer helt klart att vara värst när alla är hemma. Bättre att jobba bort helgerna nu i början. Får se vad som händer på jobbfronten framöver. Extrajobbet tar snart slut igen. Har lite planer. Herregud det går absolut ingen nöd på mig, jag måste ju inte jobba. Vi bor ju i det fantastiska landet Sverige där mammor kan vara hemma länge om man håller igen på dagarna. Så jag kan vara hemma i flera år till om jag hade trivts med det. Men jag vill ju ut och jobba! DET trivs jag med, i lagom dos, liksom att vara hemma i lagom dos. Både ock. Det går faktiskt att både äta kakan och ha den kvar... ja se där, nu kom det matprat! Äta!! Kaka! Mums ;)

Ha en fin lördag mina readers! 

Inga kommentarer: