torsdag 13 januari 2011

Idag är det en sån där dag...

...då jag samtidigt som jag har ont i hjärtat, inser hur fantastiskt lyckligt lottad jag är! Jag har tre fantastiska ungar på jorden! Levandes glada sociala duktiga och fullkomligt fantastiska små människor! Konstig känsla, att vara både lycklig och olycklig på samma gång?!

Lilleman har varit på 10 månaders-läkarbesiktning på bvc. Jag inser nu att vi inte längre har en bebis utan en kluns på 10.4 kilo. Doktorn hade inget att anmärka på, men vi pratade om billors (Anna kan inte säga lillebror utan säger billor, och det kallas han för det mesta..) sömnvanor som man minst sagt kan kalla tröttsamma! I alla fall för mig! Han vaknar måånga gånger per natt, och har gjort det sen han kom till världen. Jag har försökt allt! Lägga senare, hålla igen med sömn dagtid, ger välling på natten, köra femminutersmetoden när han vaknar, gå och bära på natten, byta blöjan, låta sova i vår säng, stoppa om, öppna fönstret, öka värmen. Ge vatten. Inget funkar! Doktorn tyckte att jag skulle sluta att ge välling på natten, han ska klara sig på den gröt/mat han får direkt innan läggdags. Och det ligger en poäng i det, för han är egentligen inte hungrig, han dricker bara någon dl på natten, och när han vaknar på morgonen så är han inte speciellt gröthungrig direkt. Jag ska dessutom tänka på att inte ge honom någon belöning för att han vaknar, alltså ingen napp, ingen ny blöja, inte lyfta och absolut ingen mat. Bara gå in, stoppa om och säga 'godnatt nu är det natten- sov gott' och sedan gå därifrån. Alternativt sitta inne hos honom tills han somnar. Jag ska nog ge detta en chans, eller två... i morse slog jag upp mina blå 05.14, och det var inte för att jag var utvilad och pigg som en mört. Det berodde på en vaknig billor! Under natten har jag nog varit inne hos honom fyra-fem gånger... Komavarning!

Efter dagislämning av de stora tjejerna och bvc-besök åkte jag hem och tog sen vagn och hund med på en runda på stan, hade en del jobbärenden, men slank också in på Penny Lane och tittade på REAn där. Blev köpsugen, hittade en blekrosa blus och en stickad härlig tröja från HunkyDory som jag föll för. Men nää jag lät bli. I morse mixade jag nämligen min första påse pulver. Ska köra Camebridgekuren, nu är det ren kur som gäller ett tag framöver. Vet inte hur länge jag ska hålla på, får se hur länge jag ids! Dumt att köpa nya kläder nu då, trots 50%, mycket roligare att köpa nya kläder om ett par månader!!

Inga kommentarer: