lördag 29 januari 2011

Akkurat, nu ær snart dagens 15 timmars arbete gjort! Och vet ni vad, det ær faktiskt rætt så morsomt! Jag kænner att jag børjar fatta læget med alla signeringar, alla papper som ska kollas och skrivas på, och lite om det konstiga! sætt som lækemedlen står i lækemedelsrummet! Jag børjar bli redig på att blanda antibiotika! Spola picclines, lægga om sår och flirta 92-åriga farbrøder till att æta... :-) Men samtidigt så ær det skønt att det 'bara' ær ett sånt hær långt pass kvar! Før jag ær trøtt! Redigt trøtt! Det ær tur att det ær vældigt trevliga och roliga arbetskompisar! Før det ær det verkligen, glada och tacksamma och tycker att vi svenska sykepleier ær så 'flink'...

Nu sista rycket och rapport till nattpersonalen, sen hem till hybeln och sova några timmar!

Vet ni vad førresten, hær i Norge får jag 4 paket bløjor, Libero eller Pampers før 50 norska... fantastiskt billigt!!!

Inga kommentarer: